söndag 17 juni 2012

Lammkorv och 30-års kalas!

Oj oj oj, så länge sedan det var jag skrev, men allt rullar så på himla fort med jobb och allt, så tiden finns inte alltid. Men nu tänkte jag skriva några rader och sammanfatta sista tiden. Det har varit full upp på jobbet och massor att lära, man  e helt snurrig då man kommer hem av alla intryck och all korvstoppning. Samma vecka som jag var iväg på barmarks inventeringen så åkte jag å G på lördagen iväg och satte upp nå skrämmor som skulle hålla björnarna bort från en lägda. Fast att det inte var någon ute på lägdan så var det ändå ganska spännande och lärorikt. Sedan var det jätte trevligt, vi satt och surrade och fikade och det e precis som man känt varandra länge. Tycker att alla på jobbet är så tillmötesgående och trevliga, och det e ingen som ser ner på en för att  man e ny och inte kan så mycket. Alla naturbevakare är jätte trevliga och hjälpsamma. Ska prata lite med G, L å B om å få följa med dem ut på nå uppdrag någon kväll eller helg. I måndags så åkte vi upp till Umeå på möte som var tis å ons, väldigt intressant och lärorikt, dock var inte hotellet så bra.....det var halv (läs: hel) sunkigt och det som stod på nätet var hästens sängar hette helt plötsligt hildings sängar då man lyfte på madrassen. Sedan då vi kom dit så ingick middagen i hotellet och jeg e glad jag inte betalade för den; Lammkorv med pommesfrites --> UÄK!!! Det var till å lägga sig hungriga denna kväll. Då vi kom tillbaka till stan så var vi ner på regnsidentet där det var grillfest, innan det var dags å bege sig hem till syster yster å sova några timmar innan det var upp å jobba. I går kväll var vi på Näset och dansade till Shake, det var ingen super-höjdar kväll utan mer bara rolig. Inte så mycket folk å inte så mycket å kolla på...... ;0) Idag sådde vi i kryddgården (Nino var den som var mest intresserad i å så, eller snarare å gräva i jorden) innan brorsan bjöd på lunch och innan jag åkte till stan för att fira syrran som fyller 30 år idag. Hurra för världens bästa syster!!!! <3 Blir här i stan tills på ons, det blir billigare än å åka i mellan. Det e ju lite trist att lämna älsklingarna hemma, men jag vet att dom har det bra med mamma och pappa så det går ingen nöd på dom, men ändå.....saknar dem så mycket redan!!!! <3 Nej nu ska vi strutta på affären, men ska pröva å bättra mig med skrivandet. Hej hopp!!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar