tisdag 9 mars 2010

Happy birthday!!

"Hva e det för dag idag, hva er det for dag idag? Nei det er ingen vanlig dag, for det er Åsas födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!" För 22....32... år sedan föddes jag, det e ganska länge om man egentligen tänker efter. Det har skett så himla mycket under dessa år, det har runnit mycket vatten under broarna och man har samlat på sig en hel del som man bär med sig i ryggsäcken. Min dag idag har varit bra å ganska lugn. Har väll på sätt och vis känts som en vanlig dag, inte den känslan som man hadde då man var liten att man inte kunde sova natten innan osv. Jag har bakat smörgåstårta som blev väldigt uppskattad å så en kaka med apelsinglasyr som inte heller blev så tokig, lite besk av apelsinskalet kanske, men klart godkänd. Kl fem kom elsklingen hjem med blommor å lotter, vann 100:-, å kl sex kom mamma, pappa å Max å hadde med sig en jättefin skjorta å et par byxor (eller dom hadde dom inte med sig, dom hadde inte kommit, men ska få dom) men skjortan i alla fall. Halv åtta kom Markus å fikade, som förövrigt också fyller år idag, GRATTIS!!! Han e ett år äldre, alltså 23 :0P Tänkte på en sak angående födelsedag och liten. Ibland funderar man ju, i alla fall jag, när man minns första saken osv. Trots att jag firat 32 födelsedagar så minns jag en spesiellt, trots at jag var så liten. Det var den dagen jag fyllde fyra år. Jag var magsjuk, men vi hadde främmande endå. Jag minns att jag satt i pappas knä i en grön mysoverall å farmor å farfar var där och jag fick en massa olika pussel med hundar på, å dom pusslen tänker jag faktiskt ofta på då jag pusslar. Det var bland annat på en golden retriver, å bakom varje hund var det grönt av skog å gräs. Varför jag minns det så tydligt vet jag inte, men minnet har fastnat i alla fall. Å fast jag var sjuk så minns jag inget negativt av det. Nu ska jag krypa intill elskingen å sova! Men först: Tusen, tusen takk för alla gratulasjoner på facebook, alla sms å telefonsamtal. De har förgyllt min dag ännu mer! Natti natt

"Maturity has more to do with what types of experiences you've had, and what you've learned from them, and less to do with how many birthdays you've celebrated" / Richard David Bach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar