torsdag 15 juli 2010

I barnkammaren!

Det händer så mycket på gården och runt mig nu så jag hinner som aldrig skriva. Det e jobb, trädgårdsarbete, bygge och så ska man pröva å vara social däremellan, vilket e lite svårt. Jag har ju satt opp spaljen nu, det fattas en liten bit, men så har jag satt upp stängsel också. Sedan har jag ju planterat humle å lite andra växter, det blev jäkligt bra. Men jag blir så lei när folk ska kommentera att det är fult, å dessutom på internet! Så jävla omoget gjort, säg för fan till mig om man tycker det är fult och inte vara en feg skit som peakar på internet. Sedan så är det väll huvudsaken att jag tycker det är fint, och det tycker jag ju. Å det blir ju bättre när allt har växt upp och då man fått dit häcken.
Men jag tycker det är snyggt som det e nu också, men folk ska ju jämt bry sig och ha sig. Skaffa ett liv! Som jag sagt tidigare, Nanne Grönvalls låt "PisseNisse" kan inte bli mersanningsenlig. Sedan så har jag ju satt tomater å det har blivit fullt med gula blommor på, men jag må täta lite mer, blir lite för kallt åt dom. Hoppas bara jag hinner få till tomater i sommar. Annars så vet man ju vad som var fel till nästa år. Men dom är väldigt söta! Vi var till Anders föraa helgen och tittade på super söta valpar. Laika valpar tre stycken. Vi ska ha en av dom, namn ännu inte bestämt! Dom var lite mer än en uke gamla å hade ikke åpnet öya ennå. Dom var sex i kullen, men två hannar å en tik var döda då dom föddes. Men tre tikar lever å e livskraftiga! Nu hade dom börjat öppna ögonen, så jag hoppas vi snart skall dit å besöka dom igen.

Nej nu är det dags att sova. Ska hinna med en massa ting innan jag ska åka till elsklingen och så jobbar jag lördag till söndag. Hoppas vi kan hitta på något då. Tjingeling å god natt!

"En hund vid din sida är bättre än en vän långt bort" / Okänd

"Om alla människor hade en trädgård att ta hand om skulle världen äntligen få leva i fred" / John Beverley Nichols

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar