onsdag 5 maj 2010

Lövkrattning å trötthet!

Man har ju olika perioder i livet där man har olika mycket å göra och har olika med behov för att skriva och prata. Jag e nok inne i en fase der det e mycket att göra och att jag inte har behov, men framför allt ork att skriva varje dag. Upp halv sex, på jobbet till halv sju, hem kl tre, äta och sedan e det millioner ting å velge mellom som skall göres. Kratta löv, städa altanen, vårstäda och putsa fönstren, veden och trädgården. Sen då kvällen kommer är jag så trött å sliten att jag orkar inte skriva. Er inne å slö titter på facebook å aftonbladet, men sedan läser jag å somnar. Oftast sover jag vid den här tiden, men ikväll höll vi på lite längre med veden, så därför e jag vaken ennå. Igår kväll började jag med växthuset, och la lekablock som grund. Jag sku få fönster av elsklingen som han hade stående i Åsan så jag kan göra växthuset. Sedan måste jag fräsa upp för trädgårdslandet och köpa jord till det...mycket ere! Sen har vi ju börjat med bygget av hus i Åsan, så det tar ju också sin tid med att måla och dona. Å eftersom jag å skall bo där en hel del så må jag ju hjälpa till, å då går helgen i ett huj å löven ligger fortsatt okrattade kvar på marken.... Hoppas kunna göra något åt det i morgon efter jobbet. Nu må jag sova! Tjingeling!

"Trötthet är den bästa huvudkudden" / Benjamin Franklin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar