måndag 26 april 2010

11727 dager!

Nu har jag levt i 11727 dagar, och det har egentligen ingen betydelse, det var bara litt info. Har varit ganska däckad de senaste dagarna, värk i hela kroppen. Elsklingen har praktiskt taget fått hjälpt mig att vända mig i sängen. Vet inte vad som gjort det, men helt plötsligt kändes det som jag fått en hjärtinfarkt. Ont så inni h-e över bröstet å bak mot ryggen, å spyfärdig. Dagen efter var det ännu värre, ont i armarna, ryggen å bäckenet. Det har sakta men säkert vänt, men det e inte bra. Höger arm å axel är ondast å jag har lite domningar i fingertopparna på samma arm, säkert en nerv som är i kläm. Skulle ha jobbat idag, men hade så ont i morse (värst på morgonen) att jag blev hemma. Orkar ju inte lyfta å vända med denna kroppen just nu. Har pysslat lite försiktigt hemma, vilat å legat på massagemadrassen. Det är inte spes skönt, men det gör nok gott i längden. Var ned till mamma å pappa å åt middag å gjorde pappa lite sällskap på vedbacken. Lite svårt å prata bara :0) Når jeg kom hjem så stekte jag fiskfileèrna som vi egentligen skulle ätit i lördags, så det blev fyra härliga matdosor. Sedan ägnade jag en stund åt något betydligt mindre härligt. Rengjorde fläkten!! Usj, fy å äsj, men det må ju göras. Men hur otrevligt det än må vara är det inte lika otrevligt som att rensa avloppet i dusjen eller tvättstället. Prövar å städa lite här å var, lite nu å då för att det bara ska vara det yttre som är kvar vid vårstädningen, som jag för övrigt gruvar mig litt för. Det värsta är ju fönstren, att de ska putsas, både ute å inne å i mellan. Ja men det e ju frivilligt! Tänker säkert ni, men jag vill kunna titta ut å dessutom, hur kul e det å sätta upp nya gardiner om fönstren är skitiga? Nej nu skall jeg sove! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar