söndag 18 april 2010

En hektiskt sommar väntar!

I helgen har jeg å elsklingen varit å fiskat på Landösjön, å idag skulle vi hålla på med veden i Åsan. Men han blei syk i natt så vi låg å vilade å myste idag i stället. Älskar han så otroligt mycket!!! Fisket igår var en upplevelse, inte bara det att vi åkte halv fyra från Brunflo, utan det att folk nästan satt på varandra där och att man fick fin fisk. Vi fick sammanlagt 8 stycken, och de största låg på strax över kg. Vi fiskade fram till ett innen vi reiste tillbaka till Åsan å sov några timmar innen vi lagade mat på murikan. Det e så avslappnat där då vi är i sommarstugan deras, ingen el å inget vatten å ingen dekkning på mob. Bara lugnt å stilla och man får verkligen slappna av. Äta gott, dricka gott och rå om varandra. Ingen som stör och bråkar. Så skönt!!!! När jag kom hem hit så var jag å lill-prinsen ute å krattade lite å plockade ihop lite skräp som tinat fram. Det e så skitigt nu att han åkta rätt in i dusjen då vi kom in, för han var skitig upp till öronen. Nu ligger han bredvid mig i sängen å sover å snarkar som en hel timmerhuggare. Sedan e det ju dags att börja planera inför våren och sommaren, det er mycket som skall hinnas med. Vi ska ju bygga en car-port med förråd, sedan ska ju vi ju eventuellt bygga i Åsan, jag ska göra en kryddgård och ett litet växthus å sen ska jag sätte upp en häck runt om huset. Jag vill rama in det som är mitt, få känna att det är min gård och att jag får göra som jag vill. Men framför allt mest för att elsklingen skal trivas och vilja bo å vara här. E så less på bråket och det som varit å på koncekvenserna det fått. Hur det än förhåller sig med familj och att blod är tjockare än vatten osv så väljer jag ju elsklingen först å vill bo med han, så detta blir nog inget permanent boende som det ser ut, utan våran sportstuga. Det e så trist, för detta skulle ju bli vårat..... men om han inte vill bo här pga det som varit och känner att det bara blir bråk så förstår jag å så får vi lösa det på annat sätt. Vill inte för allt i världen vara osams med någon osv, men jag måste göra det bästa av situasjonen, å just nu är det det som kan bli bäst. Men det kanske känns bättre med en häck, det blir liksom mer mitt/vårat då. Men hur det än är så e det så trist att han ska känna att han inte vill bo här, för mamma å pappa vill så gärna att han skall bo här och att vi kan bygga ut här, för dom gillar han verkligen jätte mycket. Men men....nu e det så här i alla fall. Å häcken har inget med att kidsen inte får vara på gården, för det får dom, hur mycket dom än vill. Dom kan krypa genom häcken eller gå runt den, för dom är välkommen.

Det i mitten er ju vårat hus, det till höger är den kommande car-porten å överst är hundgården å det gröna strecket är var häcken skall gå. Givetvis skall den gå längre ned, men bilden räckte inte så långt. Nu skall jag vila lite innan vi skall på revy-möte. Ska bli kul om revyn startar upp igjen! Haj haj!

"Your neighbor's vision is as true for him as your own vision is true for you" / Miguel de Unamuno

"Abborrigin: australisk fiskrätt" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar