onsdag 26 maj 2010

Tiden tickar, tiden går....

Önskar verkligen att dögnet hade fler timmar, å att kroppen hade mera ork. Det har varit så himla mycket, å är så himla mycket så att datorn och bloggen har som ni märkt fått stå till sides. Våren e egentligen en hektisk tid med allt som skall göras, eller skall och skall...det är väll mer en själv som sätter press å krav på sig att man skall hinna göra en massa saker innan sommaren. Å då sommaren väl kommer så e det tusen andra saker som man skall göra. Jag ska bygga en carport med tillhörande förråd, måla och kitta några fönster, bygga en spalje och plantera mycket blommor och växter. Det låter inte så mycket kanske, men det är stora saker å dessutom så är det 100% jobb, å ja vi håller ju på bygger i Åsan på allt detta. Så helgerna ska räcka till så mycket, att det känns som om man inte hinner vila upp sig. Jag jobbar från åtta till fem ahlv sex varje dag på skolan där det är stojigt och hög ljudvolym. Man blir helt slut i huvudet och vill bara sova å ha det lugnt å skönt då man kommer hem. Så då blir det lite pyssel hemma innan jag stupar i säng halv åtta. Läser oftast en liten stund, men jag ser det meningslöst att sitta och glo på tv bara för att glo å sedan lägga sig å läsa. Bättre då att lägga sig direkt och läsa lite. Dessutom har jag börjat cykla, å har cyklat till å från jobbet hela veckan, men att starta med en mil om dagen e lite tungt, å ger ennu en anledning till att stupa i säng. Både jag och lill-prinsen vill lägga oss tidigt. Men på helgerna blir jag uppe längre eftersom vi bygger å vi ska hinna ses lite, så jag ser inget fel i å lägga mig tidligt. Dessutom orkar jag inte umgås med någon på kvällarna, vill som sagt var bara ha det lugnt och stilla. Men förutom alla måsten så är våren ganska härlig. Nyklippt gräs som doftar, träden har musöron, styvmorsviolerna har kommit. Men det bästa av allt är att se alla djurungar som fötts å alla andra vuxna djur å insekter som är ute på ängarna fulla av liv och energi. Igår stod jag länge och tittade på en räv som satt ute på ängen och kollade tillbaka på mig å lill-prinsen. Å idag tittade jag och pappa på en fjoling som stod ute och åt på ängen bortanför farbror Gunnar. Sen så har ju kusinen, eller extra syster fått en liten go-knul, en liten Elias som e så söt. Så nu e jag ju som moster till han också, och har två små älsklingar, Lova å han. Nu e det natti natti. Tjao!

"Spring is nature's way of saying, "Let's party!" / Robin Williams
" Älgen badade och blev ren" / Okänd

"De som hört en snigel skrika, blir sig aldrig riktigt lika" /Okänd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar