onsdag 24 augusti 2011

Bears end Black-vine-berries!


Flitens ljus brinner verkligen i den Erikssonska gården nu! Idag har jag kunnat bocka av flera göromål på min lista :0) Plockade svartvinbär på morgonen ivrigt påhejad av prinsarna som så stort såg ut att hjälpa till, men nej då, de gick före å plockade vinbären för egen vinning. Det tog ett tag innen Nino fick kläm på det där med å plocka själv, men han såg hur storebror gjorde så då fixa han det själv å jag slapp ha han ätandes ur hinken. Sedan tog jag å målade klart fönstren, eller har ett fönster som ska målas en gång till.
Målade fönsterbläcken både uppe å nere, å man känner sig ganska liten 7 meter upp på en stege balanserandes på 2 färgbyttor (orkade ju typ inte gå ner å upp flera ggr.). När det var klart åt vi lunch, jag stroganoff å pasta å prinsarna ben, innan jag tog å oljade bron. Vattnade alla ledsna tomater å sedan blommorna inne å så åkte vi på butikken å på sopsorteringen. Ta ner alla gardinerna inne (utom i köket eftersom mamma å pappa sku komma å äta mat) å i alla fall putsa innerfönstren ren från all flugskit! Äckel-flugor!! Men det finns en rolig video om en fluga från "Hipp Hipp". http://www.youtube.com/watch?v=aXn2I7fjZeA Sedan blev det i alla fall middag med fiskgryta å hemodlad potatis, å det var så uppskattat att pappa ville ha receptet, å då e det gott betyg. Mulshta å glass till dessert, å efter disken snörade jag på med dojorna å tog en rask promenix med prinsarna. Lite kymigt då Nalle Brum e ute å trasker i skogen, L hade fånget den på en åtelkamera, å den var ganska stor. Hoppas på att det blir fler bilder, stjäl eller lånar en bild av L den yngre för å visa. Så nu e det bäst å inte låta som ett blåbär då man e ute :0P Lite småplock inne innan det blivit läggdags! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar