tisdag 29 maj 2012

Latmasken kommer krypande!

Som ni märker så haglar inte inläggen nu, men det är som en berg- och dalbana, det går upp och ner. Sedan har det varit mycket att göra den senaste veckan som ska vara klart innan fredag då jag börjar jobba. Jag har tokmålat uthusen, så nu e det äntligen gjort (förutom baksidan där jag måste röja först, men så syns det inte heller). Rensat ogräs och börjat den stora vårstädningen, skittråkigt men nödvändigt. Igår var jag till Viken och hämtade en släpvagn med häsjeroer till järdsgården jag ska göra. Tänkte börja å fixa till nederdelen på stolparna i morgon, men först måste jag sätta upp gardinerna. Idag har jag också jobbat å varit med på ett möte hela dagen, och fast att det varr jätte intressant så går det inte komma ifrån att man någongång håller på somnar. Idag efter lunch, vi käkade på Asian wook, så infann sig paltkomat lagomt tills vi började mötet igen, och det var sjukt jobbigt att hålla sig vaken mellan ett och kvart över två. Fick verkligen kämpa, men så var det ju det med maten å så dåligt luft, då blir man lätt trött! Men känslan e ju bara så skön att tänka på att detta är mitt jobb!! Var in hos älskade syster-yster efter jobbet och fick middag, en jätte god köttgryta. Tanken var att jag skulle ut med vovvarna då jag kom hem, men idag vann faktiskt latmasken och det blev soffan. Var så sjukt seg idag, konstigt fast att man bara suttit på arslet. Ja på fredag börjar jag ju jobba på riktigt, eller går på vicket för Johan, å det blir å hoppa direkt in i hetluften med en massa jobb som väntar, ska bli skitkul!!!!! Nej nu ska jag hämta in lill-knodden som e ute på linan, han har garanterat snurrat in sig i något ;0P Hepp hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar