torsdag 27 juni 2013

Gamla goda minnen och underbar verklighet!

Ibland går det länge mellan gångerna jag skriver ibland går det kort tid.Jag har varit hos älsklingen och som alltid är det så underbart härligt att vara tillsammans med honom och nära han. På midsommardagen var vi på bröllop till Nannestad, Kari-Anne å Jon-Anders gifte sig. Ett jättefint bröllop där det var många gamla Evenstads studenter. Det var så himla kul å träffa alla å mimre litt om svunna tider. Man e liksom tillbaka på Evenstad för ett ögonblick då man ses och glada minnen kommer fram. Höll på städa och hittade dagböcker från tiden på Evenstad och jag satt och skrattade för mig själv åt alla galna upptåg och idéer som föregicks där. Skidhoppning från bardisken, danstävling på biljardbordet, singstar tävlingar halva nätterna sittandes i pappkartonger, syklubb, mer eller mindre lyckad matlagning efter Biotopen, för- och efterfester hos rektorn, dop av de nya studenterna med dåligt 96% hembränt, orr-leik, utflykter till Tronkberget och Kaninburet. Alla platser som det bodde studenter (ej mig inkluderad) på och som fått namn av studenterna; Troll-Pitt stugan, Pongmoen och Fitt-lia. Listan kan göras lång, men trot eller ej så pluggade vi ju oxå. Men det är liksom lättare att komma ihåg allt roligt och socialt som hör studentlivet till. Det sägs att man har det aldrig så bra som då man är student och att det är bästa tiden i ens liv. Och fram tills att jag träffade Adam så har student tiden varit åtminstone bland de bästa i mitt liv och trots att man lever på noll och inget så har man det aldrig så bra som då man e student. Man kan styra över tiden precis som man vill, livet som student är som livet på en pinne :0) Men självklart så sedan jag träffade Adam så har ju det varit den bästa tiden i mitt liv, och det går ju inte jämföra med studenttiden hur det är nu. Studenttiden kommer alltid att följa med mig som ett fantastiskt minne att ta fram och skratta åt regniga dagar medan Adam alltid kommer att följa med mig oavsett väder. Han kommer aldrig att BARA vara ett minne, eftersom han finns här och nu och kommer alltid att vara med mig som mycket mer än ett minne. Han och jag ska däremot kunna sitta tillsammans och se tillbaka på de händelser som skapat både goda och dåliga minnen för oss genom livet. Som det goda minnet från den 20 september då vi var ute och åt, första gången jag var och hälsade på honom, jakter vi gjort. Också här kan listan göras lång fast att det bara just börjat och den kommer att bli längre och längre. Ja jag tror inte jag hade så mycket mer just nu

"Minnena är äktenskapets hjärta, och om ni två får samma minnen och kan njuta av repriserna, är ert äktenskap en gåva av gudarna / Bill Cosby" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar