måndag 29 juli 2013

Fäviken, drömprinsen och ett besök i natur-spat

Tänk att ett helt år har gått sedan det var Fäviken. Ett helt år sedan Adam å Andreas satt i mitt kök å drack kaffe. Det har gått så sjukt fort att det känns inte som ett år, det känns som typ förra månaden. Men i år satt Adam också i mitt kök dagen efter Fäviken, men till skillnad från fjol så satt han i kallingarna i år ;0) Ja Fäviken....vi var dit i år oxå (Men i år tillsammans) och skulle bo hos Peter i Mariana i deras husvagn. Jag hade ju gruvat mig (som jag alltid gör för nästan allt) för det å för hur det skulle bli å hade lite ont i magen då vi åkte dit. Men det blev skitbra och vi satt å drack öl och surrade och både Peter å Mariana var jätte trevliga å lättsamma. Det var superbra väder så vi kunde sitta ute hela kvällen tills att vi skulle gå och lyssna på Ledin. Det var svinmycket folk och bra drag, Thomas Ledin är ju skitbra. Så blev det något som gjorde att slutet av kvällen inte blev som någon hade tänkt och jag tyckte det var as-jobbigt. Men med hjälp från oväntat håll så ordnade det sig sedan på natten för alla de som var inblandade. I "våran" husvagn satt vi uppe länge och surrade och sedan kommer man ju på saker i fyllan som man tycker är oerhört bra just då men som dagen efter kanske inte alls kändes som en lika bra idé även om det kändes oerhört bra just då ;0P På lördagen så gick vi runt och kollade på mässan, men jag var inte på humör för att handla ngt så det var bara hjärtat som shoppade lite. Jag blir ju så oerhört låg dagen efter fest/utekväll och det är som sagt tidigare priset jag får betala för att ha roligt en kväll. Åkte hem och slappade i soffan och kollade på film och sedan åkte vi en tur och kollade efter nå djur och sedan åkte vi ner till Hällristningarna och kollade och som efter det besöket innehar en mörk hemlighet.... Lågheten satt i även på söndagen så vi satt ute på altanen å solade å mådde gott och innan älsklingen åkte iväg på jobbet så var vi och badade i Hålltjärn. Det var nog över +20 i vattnet och jätte skönt och svalkande, t.o.m älsklingen som e lite av en badkruka badade och tyckte det var skönt. Sedan var han tvungen att åka å det är lika tråkigt varje gång, men jag vet ju att han måste. Saknar han direkt då han rest och det är så tomt i sängen, men det luktar iaf han i kudden :0) Men sedan gör det ju inte saken lättare av att han verkligen sliter hund där och sover mindre än en skållad råtta som e hög på LSD. Nästa gång han kommer upp så har han nog med första flyttlasset upp, läääängtar! Å sedan vet man ju aldrig vad hösten har i sitt sköte ;0) Ikväll var jag och pappa och badade i natur-spat och det var så himla skönt och svalkande och jag satt i den ena delen av forsen å lät vattnet bara flöda över mig och dess kraft och styrka blev som massage i nacke och axlar. Det är så sköööönt å bada ute, det känns så rent och fräscht! Njuter!

Sedan har jag känslan av att stå och trampa vatten utan att ta mig varken fram eller tillbaka, jag står stilla. Nu menar jag ju inte ordagrant trampa vatten utan mer hur jag  mår. Jag kommer liksom inte upp till där jag borde vara även om det har varit mycket bättre nu när det har varit varmt och soligt. Har känt mig på bättre humör nu senaste veckan och det hoppas jag hjärtat har märkt eftersom jag varit rätt låg :0) Funderar mycket på detta att vi ska ha barn och att jag måste upp för att klara det. Jag måste må riktigt riktigt bra å känna att allt runt mig är lugnt och inget som oroar en. Tex att det med jobb är ok (bästa vore ju tillsvidare på Lst även om det bara var typ 50%), inget som tar en massa energi och självklart att förhållandet är stabilt. Nu vill jag ju säga att det är stabilt och att jag till 150% vet att det är han, och bara han, som jag älskar och som jag vill ha barn med. (Det ska du aldrig behöva fundera på älskling, om du nu gör det vill säga). Men för övrigt så måste allt runt om vara stabilt eftersom det mest troligt inte blir en superenkel graviditet. Men jag längtar jätte mycket tills den dagen vi står där som nyblivna föräldrar och få dela den stora upplevelsen med den jag älskar mest! Men fram tills den dagen så ska jag jobba för att komma upp, han ska flytta hit (längtar) och vi ska äntligen bli sambos, kanske förlovning och såklart en massa kärlek! Sedan vill jag ju gifta mig med honom. Varje flicka vill väll gifta sig med sin drömprins och få typ halva kungariket, men då jag gifter mig med drömprinsen så får jag inte halva kungariket men dock tillgång till ca 2000 ha skog å mark i Strömsund. Det är då absolut inte kattskit det heller :0P Adam jag älskar dig från nu och till evigheten!
Mosters sötfia!
Hålltjänna
Ledin på Fäviken
"Vi e på gång, vi e laddade vi e tända..."
Min snygging!
Platsen som bär på mörka hemligheter
Natur-spat
Natur-spat

Värdelös ljudkvalitet, men det visar i alla fall draget och trycket på konserten!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar