torsdag 17 juni 2010

Syskonbarn och spaljeer!

Fortsatt måttligt irriterad över saker och ting, å det får mig att inte må så värst bra, tyvärr! Lithiumvärdena är låg, så det kanske inte är så konstigt. Men jag tänkte i alla fall skriva lite om vad som skett. Har hälsat på mitt nya syskonbarn Elias, så otroligt söt!!!! Han e ju egentligen inte mitt syskonbarn, men Jenny e som min andra syster, så jag räknar han och Lova för detsamma. Sätter in ett foto på Lovan då hon badar i diskhon hos mamma å pappa, bara så söt. Å man blir så glad då man ser henne. Hoppas på få hinna träffa Elias i midsommar då dom kommer upp. Det går ju så fort då dom e så små. Ja förutom småtrollen så har jag och pappa byggt ett växthus där jag ska odla tomater. Har tre jätte fina tomatplantor som jag för dagen håller på "pottränar", dom får öva sig att stå ute en stund för att vänja sig vid uteluften. Dom ska få flytta ut till växthuset i helgen då pappa har sågat till taket, kommer å bli så bra å så kul. Det e körsbärstomater som jag odlar. Går det bra i år så kan man kanske pröva odla en gurkplanta eller så. Det är et liiitet växthus, men tillräckligt för några tomater. Sedan håller jag på bygga spalje, 8 meter lång ala 2 meters bitar. Ska plantera humle där som växer å blir som lite insynsskydd mot grannarna. Ska också plantera en häck uppöver. Jobbar en dal på dagis, å tyvärr så var det lilla prinsessans sista dag på dagis idag, de flyttar, å det var så tungt i hjärtat!!! Hon e virkelig en liten ängel, så söt som en docka! Kändes så trist att det var sista gången på dagis man fick sitta å snusa å mysa med henne. Hoppas kunna besöka dem där de bor, vill inte tappa kontakten med henne! Annars så fyller syster yster år idag, å imorgon fyller mamma år, hon ska få ett halsband som jag gjort. Tror fortsatt det är så att mammor tycker bäst om saker man gjort själv, vare sig det är en sned grytlapp eller ett fint halsband. Men sen så är det dop på lilla Lovan på lördag, å så ska hon följa mamma å pappa hem på kvällen = dit och klämma!!! Nu ska jag trycka i mig dom sista pingvinizarna innan allvaret börjar på måndag, huvva!!!! See ya!
Mitt växthus, utan tak!

Mina tomatplantor!

En del av spaljen
Mammas pärlhalsband!

"Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft någonstans att vara." / Hanna, 7 å

"Man ska inte kasta gurka i växthus" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar