tisdag 29 juni 2010

Flitig som en myra!

Oj, oj, oj så effektiv man kan va om man bara lägger manken till. Igår klippte jag gräset, rensade ogräs, målade fönster, tvättade, planterade och städade ihop lite. På kvällen var jag till Christin på fika, å det var jätte trevligt. Vi surrade en massa och sedan "snytte" vi humleplantor av trädgårdsmästaren som jag ska ha klättrande på spaljen. Nu visste han visserligen om att vi tog humle, men ska vi ha mer må vi nog ta....Christin får blidga han lite. Ha ha ha! Idag har jag också hållit igång hela dagen. Jag har grävt och planterat all humle (13 plantor), målat fönster, byggt på altanen/solskyddet i hundgården och så tog jeg meg en höneblund nu på ettermiddagen. Det blei sånt åskväder att det gick inte fortsätta ute, dessutom ville inte lill-prinsen vara ute eftersom han är rädd för åskan. Så vi föreberedde maten och gick opp å läste litt å vilade tills åskvädret gått över. Så nu sitter jag och bloggar och väntar på att älsklingen skall dyka upp. Dusjade alldeles nyss å blev aningens förskräkt, älklingen kommer å tro att jag blivit misshandlad! Jag har blåmärken över allt, på armar, ben, lår å axlar. Å jag har på sätt och vis blivit misshandlad. Av gräsklipparen!!! Det sprutar sten å kottar så man måste ha briller på sig å helst gummistövlar för att skydda benen. Men bäst vore nog en rustning med hjälm å allt! I morgon skall jeg å pappa hämta lite virke så att jag kan bygga klart spaljen å dörren in till min sida, plantera nå nya växter och snickra lite på hund-altanen. Får inte träffa älsklingen förän på söndag, buhuhu! :( Han sku på nå med jobbet i morgon, å sen sku han skjuta tävling hela helgen. Han ska ju skjuta SM i augusti, så det gäller å ligga på topp! Men å andra sidan jobbar jag lördag till söndag, så jag åker in å tittar på söndag efter jobb å blir kvar i Åsan till mandag då jeg skall jobbe. Men nu skall jeg sove! Natta!

"Kvickhet är en blixt. Vinner den bifall är det åskan" / Christian Hammarèn

"Frö: dyr, men mycket näringsrik fågelmat såld i trevliga förpackningar med bilder av färggranna blommor och grönsaker på utsidan" Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar