lördag 23 februari 2013

Dags å röra å på sig lite mer :0)


4 dagar kvar tills att bilen full med hundar å packning styr kosan mot Dalarna, Äppelbo och Opsaheden. Det ska bli så härlig å få komma ner igen, fast det hade varit precis lika trevligt om han kom upp. Om jag säger såhär att det är lika härligt oavsett vart vi är, bara vi får vara tillsammans. Jag har som sagt börjat jobba igen 25% och det är faktiskt konstigt att man kan bli så sliten av att "inte göra något" alltså inte göra ngt fysiskt krävande utan att man sitter framför datan å tänker å skriver. Nu har jag två dagar kvar som rovdjursförvaltare på Länsstyrelsen, och det är fruktansvärt tråkigt att behöva sluta. Jag har trivts så bra där, från första dagen fram till sista nu, och det med att jag varit sjuk har ju inte varit pga jobbet, utan att det blev så sjukt mycket och lite vila. Å lite vila e ju ingen höjdare....men nu är jag på väg tillbaka och det är så skönt att det inte var som det var i julas: Men mest glad e jag ju att älsklingen stått pall och varit en trygg famn då det var som mest jobbigt, och vi känner båda att det är den gamla Åsa som är tillbaka. Yeeessss! ;0) Förutom att längta efter älsklingen så har jag jobbat och igår hade jag småtrollen eftersom syster yster var på kurs. Det gick kanonbra (kunde man förvänta annat?) ;0) Efter lunch så tog vi oss en powerwalk bort till Maxi och tillbaka och jag var dyngsur av svett (ofräsht...) Men hade fått mig en regäl motionstur. Ja och träningen som jag tappat har jag tagit upp, för nu ska det bli ändring och ordning på torpet ;0) När jag inte kan få på mig mina favvo jeans är det faktiskt läge att göra ngt åt det. Jag tycker att man lurar sig själv genom att hela tiden köpa större kläder. Men vill man gå upp i vikt så är ju det rätt, men för min egen del så blir det att lägga manken till att gå ner x antal kg eftersom jag vill komma i kläderna och för att jag mår mycket bättre. Å med bra kondition så man orkar mer i allt vad man håller på med....... :0P Sedan har jag tagit upp min talanger vad gällande ritande och använder älsklingen lite som inspiration, alltså jakt situationer som händer. Men det är ändå mycket fantasi och påhitt :o) Lägger upp två stycken, en rävjakt och en med jaktsituation från Nykil. Nej nu blir det att snart klä på alla och sedan bege sig ner i badhusparken. Det e bra att ha mycket planerat så att dagarna till onsdag går fort, längtar skitmycket efter honom. The man in my life! So long!

 
Älgjakt i Nykil

Jag fångade en räv idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar