tisdag 12 mars 2013

Tomhet!


12 mars 2013, ett datum som man alltid kommer att komma ihåg. Min älskade momma skulle fyllt 75 år idag, och tidigt i morse dog min älskade farmor :0( R.I.P farmor! Det var väntat men samtidigt så kan man aldrig helt bereda sig på att dom ska dö. Om man tänker utifrån hennes liv så var det kanske det bästa, hon har varit sjuk under en lång tid och hon ville dö. Men fast att man vet det så kan man inte riktigt förstå det, acceptera det och vill inte att det ska vara så. Allt hade gått mkt fort å alla hennes barn (faster och farbröder) var här då det hände vilket var skönt. Å fast att vi inte träffades så väldigt ofta, kanske för sällan, så finns det en jätte stor tomhet efter henne. Det e liksom ett hålrum i hjärtat, precis som då momma och farfar gick bort. Det läker ju ut eftersom, men det finns ju kvar en tomhet liksom. Man glömmer ju inte nära å kära bara för att de dött. Men det är tomt, trots att hon inte brukar vara här. Men idag är det inte bara tomt efter farmor, det finns ännu en tomhet. Och det är konstigt att tomheten kan vara så påtagande, så tydlig utan att det egentligen märks. Trots att det sprakar i brasan, hundarna rör sig och musiken och tv:n är på så kan man nästan ta på tomheten här. Det är nästan så man förväntar sig att det ska eka om man pratar, vilket det inte skulle göra, men det känns så. Återigen är vi vid det att trots att det är ett tag sedan som älsklingen var här så saknas han så innerligt mycket. Hela hans väsen fattas, hans värme, hans andetag ja hela hans närvaro lyser så tydligt med sin frånvaro. Nåddes i morse av beskedet att farmor dött vilket öppnade sorgens portar och vilket i sin tur ledde till att det kändes inte lättare att lämna älsklingen och Opsaheden. Tror inte jag varit ngn vidare värst bilförare idag eftersom jag varit ledsen och gråtit längre stunder och det har känts som att jag haft fokus och reaktionsförmåga som en lobotomerad iller. Trots att tusen tankar snurrat runt i huvudet idag så har jag känt mig helt tom i skallen. Återigen den där tomheten. Idag hade jag verkligen helst velat vara kvar där nere kanske mer än någon annan dag och bara fått sitta eller ligga intill hjärtat och känna hans trygga famn, hans armar runt mig, hans kramar och kyssar och hans lugnande ord. Jag vill väll aldrig åka ifrån honom, men idag var det så sjukt jävla jobbigt. Men det var ändå skönt att jag hade honom där nära intill mig då mamma ringde i morse. Och nu lyser tomheten som en strålkastare, jag tror iofs att tomheten är lika påtalande där som här, för vi ska vara tillsammans. Så e det bara! Jag har då tänkt mig att vi ska leva sida vid sida som ett älskande par för resten av livet, och det känns som att han också tänkt sig det. Hoppas jag. Jag har tillbringat ytterligare två fantastiska veckor där nere och fått en första smak av våren på riktigt med takdropp, sol i massor, plusgrader, bara vägar, gräsmattor som sticker fram och själva lukten av vår. Det var väll därför det var extra deprimerande att komma hem till snöstorm, höööga snöplogkanter och en igensnöad gård. Men hur som helst så började vi dessa två veckor tillsammans med en kryssning med Birka Cruises tillsammans med hans föräldrar och hans bror Isak och hans sambo Maria. Vi åkte buss från Falun å ner till Stockholm och därifrån gick båten till Åland och var tillbaka i hamn nästa eftermiddag. En jätte trevlig resa med många glada skratt, god mat och gott dricka. Jag var så lycklig som fick göra denna resa med honom, den första men inte den sista :0) Jag och Maria fick denna resa av svärföräldrarna i födelsedagspresent. Sedan så har dagarna gått med hushållssysslor och små fix. Var och hälsade på en par olika förskolor och anmälde mig som timvik. då jag är nere, så har jag möjlighet till lite mer jobb. Stina kom och drack en kopp kaffe, så himla kul att börja känna folk därnere! Tack för besöket :0) I lördags så var hela la´familja till Lima och hälsade på en tidigare valpköpare som hade egna valpar nu som "sa" momma till Barka. Dom var 4 veckor och så jävla söta! Man blir ju så sugen på en valp, hoppas det går bra med Greta :0) På kvällen var det födelsedagskalas, jag fyllde ju faktiskt 23 å några år till. Känner mig skitgammal, så sikken jävla tur att jag har så ung och fräsch pojkvän eller kanske ska säga särbo :0D Bättre lammkött än gammkött. Men jag hoppas att han snarare går efter Äldre tjejer kan sina grejer :0P Hur som helst, så hur stor tomheten än är efter honom så svämmar mitt hjärta över av kärlek till honom. Jag e sjukt lyckligt lottad som har honom! Jag älskar dig Adam från nu och till evigheten! Puss puss <3 br="" farmor="" gott="" sov="">
Älskade lilla Pellen äter en bulle i Badhusparken
Varm choklad i Badhusparken tycker älskade lilla Lova !
Till haaaaaavs!
Färgglada drinkar flödade på färjan! En rosa pantern och en piggelin!
En bloody Mary
Födelsedagspresenten från svärfar ;0)
Den som sover syndar inte :0P 
4 veckor gamla jämthundar.
Jag vill uuuuupp!

Bästa boktipset! Tack Isak och Maria :0)

Våren är kommen! :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar