tisdag 26 mars 2013

Bland bävrar och storfiskare!

Idag har jag inte rökt vare sig morötter eller grönkål, men sedan jag börjat HATA Viasat så ångrar jag på att jag inte gjort det. Ja å om inte morötter och grönkål så något annat, vad som helst!!! Förbannade nötter som skriver ut en sak på hemsidan å sedan så är det inte så, för mig är "Prova i 3 månader" inte detsamma som att du måste betala 249:- för att prova i 1 månad. Tror jag ska införskaffa en nötknäppare eller en påse med döda sillar! Smått irriterande att en härlig eftermiddag ska grusas av ett par inkompetenta gökar! Verkligen hjulet snurrar men hamstern är död! Ja ja...älsklingen kom i lördags (så skönt att ha honom här) å söndagen ägnade vi åt att åka skoter, fisk å hälsa på Jessica som är uppe med familjen. Jätte kul att träffa henne igen, det var liksom några år sedan vi sågs senast :0) I alla fall så hade vi ganska fint väder nere på Kläpptjänna och hjärtat fick en stooooooooooor öring, så nu har vi mat för resten av det här året ;0) Det är inte så enkelt att få fisk där, så om det berodde på tur eller skicklighet låter vi vara osagt, men jag är ändå stolt över å ha en sån storfiskare som pojkvän! Dessutom så visade ju han att är en riktig karl som kan skaffa mat och föda sin familj ;0) Solbrända och röda som kräftor kröp vi ner i soffan då vi kom hem, så mysigt att sitta tillsammans. Igår var det till att åka till stan vare sig vi ville eller inte, eftersom jag skulle jobba på em på ett dagis. Å som jag sa till älsklingen så att hade det inte varit för att jag väldigt gärna vill ha barn med honom så hade jag valt att leva i celibat för resten av mitt liv. Huga!! På kvällen var vi på "date" å såg Johan Falk, kodnamn Lisa. Den var jävligt bra, rekommenderas starkt! Sov över hos systeryster i stan å idag var vi på hospitalet och träffade läkaren för att bland annat se hur jag svarat på medicinen. Tog också upp det med en graviditet, å om jag säger så här så är det ju inte så enkelt som att komma på en dag att nu ska vi kuckilura å sedan så blir vi med barn. Det krävs lite mer planering och plattformen man står på kan börja gunga, men nog ska vi ta oss igenom det. Allt går med våld...nej jag menar vilja ;0) Var in på gamla jobbet (usch det känns hemskt att säga gamla jobbet, men dessvärre så är det ju så....:0/...) och hälsade på och drack en kopp kaffe. Då vi kom hem så var vi ute å otjynnesåkkt skoter och nere vid bäcken till Trolltjänna så fick vi se en bäver som satt och åt på en björk. Vi hann se honom/henne ett litet tag innan den skyndade sig ner i sitt hål. Inte så ofta man ser en bäver, men det var kul :0) Sedan blev det middag hos mor å far, man har tur ibland. I morgon blir det väll en del skoteråkande med medhavd matsäck :0) Hoppas det är bra väder så att man kan åka en del och sitta och fika utan att blåsa bort eller snöa ner. Nä nu ska jag ägna mig åt hjärtat och se vad vi kan åstadkomma för att bli höga. Jag tror jag väljer den där beroende framkallande drogen som heter Kärlek, och låter oss bli höga och svävar iväg på rosa moln. hej hopp gummi snopp!
Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i inne!
Det var ju ingen fara för att isen var tunn....
Klart man har privat-chafför ;0)
Storfiskaren!
Även om det fanns en del moln på himmelen så var utsikten strålande! 
Tydliga spår efter Mr Beaver!
Welcome to Mr Beaver!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar