onsdag 15 maj 2013

Litte ta våndera....bäverjakt, sommarhus och sjukdom.

Ja ha å då var man hemma igen då, hemma i sitt andra hem. Veckan har gått så sjukt fort, jag vet inte vart den har tagit vägen, så här fort går tiden inte annars. Kom ner i mån kväll och det var så oerhört härligt att få träffa honom igen, jag har ju längtat så himla mycket efter honom. Han e ju mannen i mitt liv och ska så förbli.  På tis morgonen så sken solen från en klarblå himmel och då blev det fönsterputsning i bikini, så varmt var det. Fönstren blev jätte fina och det behövdes en putsning och som pricken över i:t så fick vi nya gardiner av Agneta att sätta upp. Det blev så himla fint! Tomtebo-lycka :0) Satte mig sedan ute mot husväggen med en jakttidning och en ISKALL öl, fan vad gott det var. Sedan älsklingen kommit hem så var vi och handlade och sedan blev det middag på Sörombäcken. Gick ut och kollade i bäcken om det var ngn bäver ute, menar nu när det är sommar så vill jag ju ha en ny bikini, en bäverbikini ;0) Hur som helst så var det en helt underbart fin kväll med solnedgång och vindstilla. Klockan nio på kvällen kunde man fortfarande gå i shorts, så jäkla skönt! Så lycklig för att få dela allt med honom. Någon bäver såg vi inte så vi kom aldrig till skott, inte där i alla fall.... ;0) På ons så städade jag lite, promenerade och solade innan älsklingen kom hem. Det blev en lugn kväll och vi packade inför weekend-resan till Jönköping nästa dag. Det var Långåsen Huting team som hade årsmöte och passade på då det var jaktmässa på Elmia. Bodde på ett bra hotell som hette Ibris inte så långt från mässan. Fanns väldigt mycket att titta på på mässan, allt inom främst jakt och fiske. Vi kollade på ny studsare och kikare till mig, och det finns ju hur mycket som helst och som kan kosta hur mycket som helst! Det blev några jaktfilmer och några öl innan det bar tillbaka till hotellet å svida om för att sedan gå iväg och äta. Hem på lördag fm och kvällen blev jätte lugn, var å fikade hos hans mamma och pappa och var ut och fin åkte och kollade efter älg men det enda djur vi såg var en utter. Lite kul å se, har inte sett ngn tidigare. Söndag gjorde vi heller inte så mycket, var ute och kollade efter en bäver å då fick vi faktiskt se en men den såg oss tyvärr innan vi ens hunnit ta fram geväret. Ja å igår så åkte jag hem, så jävla tråkigt! Nu är det ju inte så länge tills vi ses igen, vi åker ju ner nästa tors. Mamma och pappa ska följa med ner å hälsa på.

Prinsen!
Idag var jag och pappa till veterinären med Fixen för att kolla varför han magrat osv. Dom gjorde ett ultraljud och hittade tumörer på mjälten och lymfcystor på levern och han hade mkt förstorad prostata. Mao så är det inte så mycket som kan göras, jo man kan ju operera bort mjälten och ta bort cystorna och ge han cellgift, men hur humant är det mot honom då? Det är ju liksom ingen liten operation heller och han lär plågas mer än det gör nytta å utsätta honom för det. Så han får hänga med så länge han är pigg och glad och det är han ju som tur är fortfarande. Älskade lilla pälsboll ;0)

Onsdag. Första dagen på ny-gamla jobbet, och det är så underbart härligt att vara tillbaka! När jag kom hem så tog jag med mig prinsarna ut och promenerade, vi gick upp till hön och tillbaka. På radion spelade dom plötsligt Sven-Ingvars och jag sveptes med av tiden tillbaka cirka ett år till den 28 och 29 juli. Fäviken. Fast mina tankar går inte alls som ni nu tror, utan det jag kommer ihåg från den 28 är just Sven-Ingvars och så Solstrålen som satt vid mitt köksbord kvällen den 29. Så en fin sommarkväll och Sven-Ingvars ger mig åter känslan av bubbel som infann sig då jag mötte hans glittrande blick över bordet. Vem kunde då tro att det var mannen i mitt liv som satt där, han som jag ska gifta mig med, han som ska bli far till mina barn och han som jag ska dela resten av mitt liv med. Jag e så oerhört glad till att han envisades med att de skulle komma och hälsa på mig på kvällen, för tänk om de inte gjort det. Hade det då sett ut som det gör idag, hade vi då varit tillsammans? Jag e ganska så säker på det, på ett eller annat sätt hade vi mötts, för vi är bara Ment to be! Hur det nu än var att det tog lite tid innan vi kom till skott så är vi ju tillsammans idag, och det är ju det som är huvudsaken. Han ska jobba i helgen i Göteborg och jag är så glad för det, först för att han får jobb och för att han är så oerhört duktig i sitt jobb, för det andra att han jobbar denna helgen å inte nästa och för varje jobbchans han får ju närmare en gemensam flytt får vi till.

Apropå flytt så är det så många som tvivlar på att det kommer att funka att han ska pendla mellan här och Falun. Å ja, det komplicerar det väll lite, men det kommer å gå bra. Sedan har jag funderat på att man kanske sku ha två ställen, ett här och ett där nere. Vi säger att vi leker med tanken att det går att göra i ordning ute i "bryggstugan" där nere till ett ställe med vatten å avlopp, självförsörjande. På så vis skulle vi kunna bo där större delen av sommaren då han jobbar men också ha för att bo då vi är ner och jagar osv. Så vi skulle kunna ses och träffas då han är ledig om vi skulle bo där från och till under sommaren och jag skulle ju lika gärna kunna jobba där som här. Men då det börjar lida mot höst så skulle vi flytta upp hit då det är jakt osv. Ja...det är då bara en tanke, men om den skulle gå genomföra så hade det nog kunnat bli bra. Men jag tror som sagt var att det funkar med å bo här på sommaren också och pendla, men det kanske skulle göra det lite enklare :0) Men som sagt, det är bara en tanke. Nej nu blir det snart god natt! Adam, jag älskar dig! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar