söndag 10 januari 2010

Märklig saker om natten!

Det e väldigt skrämmande att göra saker utan att man är medveten om det. Att jag inte är ute å promenerar om nätterna är konstigt, eftersom jag är väldigt företagsam i sömnen. En natt så hadde jag ringt til en venninne, men har ikke et minne av det. I morse upptäckte jag att jag skickat sms till pappa mitt i natten å frågat vad det kostade att bygge ut 50 m2. Dessutom ritade jag upp utbygnaden, storlek å rumindelning, trodde jag... Men det hadde jag bara drömt.... Sedan hadde jag skickat sms til elsklingen å sagt att han inte sku köpa med sig vin till middagen eftersom vi hadde det hemma.... Detta trots at jag stoppat in mobilen under sängen så jag må hänge ut over å in under sängen for å få tak i den. Nu tenker du sikkert at jeg trenger jo ikke ha mobilen vis sengen, men det er så at jeg har alarmen stillt på den. Har ikke fått tak i, eller orket skaffe en väckarklocka. Men trur jeg må göre det, NU!! Så, om noen får et merkligt sessemess mitt i natten så kan man ju misstenke att jeg antingen er full, vilket er lite troligt, eller att jeg sover, vilket er mest troligt. Idag kjem elsklingen hjem, så jeg sover kanske litt lugnare då. Han har varit borte siden i onsdags morse, å det föles så lenge! Har gjort taco-paj å så skall jeg pröve meg på å gjöre sjokkoladefondant. Vi får se hur det smakar..... Idag promenixade jeg å lill-prinsen oss ned til mamma å pappa å tittade på skidåkning/skidskytte der Helena Jonsson knep andra platsen igjen, tenk så kul å va så duktig som hon :0) Var ned på butikken å hjemme igjen fyrte vi opp i ovnen, vek kläder å hoppet i dusjen innen jeg begynte å förberede for middagen.Dröjer nok en time til innen han kjem hjem, å da ska vi spise, ta et glas rött å bare myse å rå om varandra. Längtar!!!! Blir så irriterad, Frågade en bekant (tjener inget på å sette ut navnet) om sommarvikariat der denne personen jobber, for jeg vill pröve noe ant. Dessuten er dette en jobb som man er ute mycket, vilket passer meg som hand i handske. Men vederbörende var veldig motvillig å si hvem jeg sku snakke med for å melde mitt intresse. Så barnsligt, vi har absolut inget otalt med varandre, men åpenlyst var det ikke super populärt at jeg sporte om jobb. Tilslutt fick jeg navnet/navnen, men det satt langt in i veden. Skärpning!!! Men jeg driter i det, tenker spör i alla fall, ringer nu i uka. Nu er det noen som pokkar på min uppmärksamhet, som slår med tassen på datan, så jeg får myse litt med han. Привет!

"Dröm. Det omedvetnas verklighet" / Hans Lohberger

"Drömmar är bilder... ur boken din själ skriver om dig" / Marsha Norman

"Grönsaker är sånt som barn använder för att balansera tallriken till och från middagsbordet" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar