onsdag 27 januari 2010

En förkyld nybliven tante!

Nu har jag varit förkyld mer enn en uke, å det ser ikke ut å bli bedre, snarere verre. Men det er vell alle dagisbasselusskene som man drar åt seg. Det finnes jo en del små-troll som man bara vill krama å pussa på, å då de mer enn gjerne henger å klenger på en så går det inte undvika. Jag hoppas att det blir bättre nu, för jag har ju blivit tante/moster til en liten tjej, så jag vill ju dit å "klämma" på den. Det er alltså lillasyster Ina som blivit mamma. Tänk att hon blivit så stor att hon fått egna barn eller eget barn. Vi lekte otroligt mycket då vi var små. Bland annat så lekte vi redan då hon var bäbis (kanske mest jag som lekte) att hon hette Fredrik å jag satte på ho dockkläder och körde hon i dockvagnen. Sedan en mamma å barn lek, jag var mamma å hette Berit (fråga mig inte varför) å hon var barn å hette Lisa å så hadde vi en stor bäbisdocka som fick heta Mattias. Vi bodde i Gäddede (fråga mig heller inte det) å så hadde vi en sommarstuga i Björkede (ennu en obesvarad fråga). Pappan hette Stefan och var sjöman, eftersom vi inte hadde någon som kunde vara pappa. Ibland lyckades vi övertala Magnus till å va med, men då skulle han alltid leka full så han fick sluta etter tre minuter typ. Sedan lekte vi nästan jämt med barbien, å vi hadde familjer. Det var två familjer, som var släkt. Mina hette Jim och Marie Blad, och hennes hette Bigger-Jim och Maria Blad-qvist. De semestrade överallt å vi byggde vägar och sommarstugor och de tältade osv. Sedan bytte vi familjer till några andra. Det var två tvillingtjejer som hette Chris å Kitty å som var jätte poppis å bodde i LA. De hadde en styvsyster som hette Aurora å en riktig syster som hette Petty å som var med i the muppet-show (ett töntgäng på skolan). Deras pappa hette Joell å var gift med Yvonne å de bodde i Sverige å de hadde en gemensam son, Yvonne var väldigt spesiell. Deras mamma hette Lovis å var gift med Loui som var dammsugarförsäljare då de träffades. Sedan lekte vi mycket med våra kusiner, bland annat så lekte vi detektivlekar å "spöklekar" som gröna handen osv. Vi lekte med my little ponny veldigt mycket, å jag å Jens hadde de finaste ponnysarna å sedan fick Ina välja å sist Jenny. Inte snällt, men alla hadde kul i slutändan. Sedan skrev vi sagor om en hundfamilj som hette Rasmus och Pia Carlsson och deras fyra barn, å om en kattfamilj som hette Alex och Kajsa Eiremo och deras fyra barn. De bodde i djurvärlden å var bästa vänner. Dessa sagor har vi skrivit ut å satt i en pärm, och dem ska jag läsa för lilla Lov(w)a då hon blir stor nog å förstå. Idag har jag jobbat, men e så förkyld att jag känner mig som en korsning mellan Nalle Phu å ett mumintroll. Mer tätt i huvudet än vanligt ;0) inkl näsa å öron, ont i bihulerna å förjävligt ont i halsen! Dricker te verre enn en te-missbrukare å min nattduksbordlåda ser ut som et apotek med allt från Noskapin, strepsil til vicks blå och nezeril. På kvällen känner man sig som en piller-narkoman, men måste för å få sova. Jävla förkylning!!! I morgon kväll har jag å elsklingen tänkt å gå ut på Kinaresturang å äta å sedan ta en öl på en pub. Jag glädjer mig så mycket å hoppas på att det inte kommer nått emellan. Hadde tänkt å ha kjol eller klänning, men nu då jag er så förkyld vet jag inte om det er en så bra idè....men man "kan" ju inte ha klänning annars. Får se hur det blir å hur kallt det er.... Nu skall jag för ovanlighetens skull koka mig en kopp te.... å sedan står det en påse lösgodis å väntar på mig, men jag antar att jag må dela med mig lite till lill-prinsen. I alla fall någon godis! Host host!

"Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning - men det har aldrig någon läkare heller" / Winston Churchill

"Att vara urringad är konsten att skaffa sig en förkylning på ett sätt som gör en man varm" / Ingrid van Bergen

"En baby är Guds klara mening om att livet här i världen ska gå vidare" / Carl Sandburg

"Spädbarn sover aldrig, dom ligger bara på laddning" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar