tisdag 2 februari 2010

Bytes: Lue mot näsdroppar!

Fortsatt förkyld, dokk på bedringsveien tack og lov. Idag (1/2) er det svinkallt, IGEN! Nu kan man verkligen tala om vargavinter. Det har ju varit kallt i över två månader, och igår passerade temperaturen -29 blå, å så kallt bruker det ikke å väre her opp eftersom det ligger så högt. Men nede på byen hade det i morges värt -37 grader, så -29 grader er vell rene “saduvärmen”. Ettersom jag har varit grisaktigt förkjölet den seineste uka så har det ikke skedd mye alls, bara tatt det med ro. Men det har värt en veldigt turbulent ute. Dessverre kan jeg ikke si hvorfor, för jeg vill ikke såre noen eller provocera, men det har värt jävligt jobbigt. Men jeg jobbet i fredags å hade åpningen så jeg sluttet kl ett, å det var så dejligt å bare få komme hjem å legge seg å slappe resten av dagen, var helt skutt! La meg veldigt tidlig, sövn er jo bra för läkandet av sjukdom. På lördagen var jeg ned till mamma å pappa å gjorde absolut nada, läste å surrade med mamma. Kl to reiste jeg til Brunflo för at jeg å älsklingen sku ut på restaurang å spise å ta det lugnt, en romantisk middag för to. Men det blei det merkligeste romantiske middagen för to som jeg värt med på, för innen vi var på restaurangen så var vi 6 stycken….. Kan jo si at jeg ikke presis hurrade då Per å PH sku med, ikke för at det var dom uten för at det var ju jeg å älsklingen som sku iväg. Men bare å gilla läget, å dessuten så sku de reise hjem med D etter middagen, så att då kunde vi jo få tid sammen uansett etterpå. Men.....plutselig så sku B å G også bli med, å jeg kunde knappt dölje min besvikelse, för da röyk tiden vi sku hatt sammen etterpå. Men det var bare å like läget en gang til, å trots at det ikke blei noen romantisk middag för to så blei det en meget trevlig kveld för sex, personer alltså ;0) Var ju först hos B å G å drakk noen pils å noen grogg, å siden tok vi bussen in til stan, sier bare det: Stakkars bussjåför!!! Vi gikk på Eastern Palace å åt buffè, i alla fall jag å elsklingen. P å PH tok den romantiske kvelden på allvar å bestillte en middag för to, ha ha ha. Mitt under middagen begynte jeg å bli tett som ei potte å sku ta frem näsdropparna å inser i panikk at dei ikke er der. Dei hadde antagligen ramlat ur väskan då jeg tok ut luen til elsklingen. Inser at resten av kvelden kjem til å bestå av syrebrist å vondt i hodet. Da vi sku gå så fant jeg å G PH:s lue, å jeg stoppet den i lomma så han kunde få kjöpe tillbake den ;0) Jeg å G erbjöd att han kunde få kjöpe den för 50 spänn, men då han gikk igjennom lommene hadde han ikke 50 spänn, men han hadde NÄSDROPPAR!!!! Såld på fläcken!!!! Han räddade min kväll, takk! Äckligt kan en del tycka ettersom någon annan använt dom, men han lär inte va mer förkyld än mig å dessutom var det min räddning. Så han fick igjen sin lue å jeg en flaske nezeril. Etterpå gikk vi på Bichop arms å tok en öl innen vi tok bussen hjem til Brunflo. Kvällen blei kjempe kul, trots at den inte blev som planeret å trots min avoghet i början. Men vi får ta den romantiska kvällen vid ett senare tillfälle, å då blir det inte för sex personer! :0) Jag tok sovmorgon på söndagen å han for ivei å jaget, å på em så var vi til Åsan en tur å siden handlet vi å reiste hjem. Kl sex var vi til Hallen å tittet på Rasmus Boström å hans föreläsning (eller var det i måndags???) om björnajakt å björnhundar. Super intressant, han kan virkelig kunsten å föreläsa och att "fange" folk. Idag har jeg jobbet, från tie til kle fem i barnehagen, å siden så bjöd mamma å pappa på mat, å bestemor var der. Nu blir det slakking i sofaen innen det blir prepparering av all mulig medicin å hopp i seng! Adios amigo!

"Vägen till en kvinnas hjärta går med bil via en trevlig restaurang" / Okänd

"Det var så kallt i New York city idag att Frihetsgudinnan stoppade facklan under klänningen" / David Letterman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar