lördag 27 februari 2010

Barnvakt åt en krokodil!

Endelig helg!!! Fast det er ju bara en dag kvar på helgen, i morgon söndag. Har jobbat hela veckan, ja inte torsdag då, men resten av veckan, å då känns det mycket bättre att få helg. Mer förtjänt liksom. I går efter jobbet åkte jeg till Brunflo, så aatt vi sku få lite tid tillsammans. Har varit lite lite sedan han bytt jobbställe (det var klart i Järpen), å då har det varit en massa extra jobb å han har inte kunnat komma. Men hur som helst så sku vi ut å äta, bara vi två ;0) Men det fanns inte ett ställe i hela stan som det fanns ledigt bord på. Helt vansinne!!!! Vi var inne på alla resturanger i centrala stan, men hittade inget. Så det blei en kebab å siden leide vi en film å satt å myste i soffan hela kvällen. En super mysig å bra kväll. Så gott å få somna i hans famn! Han åkte spårning tidigt i morse, å jag stannade kvar i sängen å tog sovmorgon innan jag åkte in till stan å hälsade på syrran å lilla prinsessan. Hon e så fin, så liten å gullig. Men hon visade sitt humör då vi skulle byta blöja, det var inte skönt. Men att ligga på mosters axel å bli klappad lite på ryggen och rumpan var skönt och hon somnade direkt. Hon har så härligt mimspel då hon sover. Når jeg kom hjem så hadde mamma å pappa åkt til Åkersjön med min farbror Gunnar med fru, så jag skulle vara barnvakt (till Fixens stora förtvivlan) åt deras lilla hund, krokodilen!!!! Han heter ju egentligen Max, men er veldig till å ska bitas, därav krokodilen. Men nu har han somnat å både han å lill-prinsen sussar sött. Men prinsen gillade inte att han kom hit, å blev ju så avis att han sku kunna krypa in under skinnet på mig. Fick inte ägna en sekund åt Max, utan Fixen satt uppi mig hela tiden. Dessutom rök dom ju ihop, eller krokodilen flög på Fixen (snakka om å ha selvtillit som en elefant!!) å han käxade tillbaka å det var ju ingen höjdare. Men nu sover dom båda som sagt var. Har börjat förbereda presenten till elskingen som han skall få nästa fredag då vi "firar" 6 mån. Kanske inget å fira tycker ni, men litt härligt er det å vi tänkte denna gång boka bord å äta nå finare än kebab. Blir ingen stor å dyr gave, bara å visa mer än i ord att jag älskar honom. Sedan har jag börjat planera inför våren å hva jeg skall fixe med da. Skall ju gräva en kjökkenhage (trädgårdsland) der jeg skall ha lite blomster å grönnsaker (se bilden), å siden skall jeg jo göre växthuset med tomater å siden en låda med kryddor i. Tomaterna ja, de har förresten börjat komma upp, eller inte tomaterna, men plantorna. Skall bli spännande, så nu längtar jag tills det blir bart. Men först må det bli noen dager med finväder så man kan åka till fjälls å fiska, men sedan får det gärna bli vår och bart. Sedan så kan jag börja springa då, för att det behövs om jag säger så. sedan tycker jag att sommaren är lättare att styra kosten osv, mer grönsaker å god frukt å så grillat. Bara tanken får det att vattnas i munnen, grillat rådjurskött med en god grönsallad. MUMS!!!! Nu skall jag borsta tänderna...nei fika lite först, gå ut med hundarna å sedan borsta tänderna innan jag skall bänka...lägga mig i soffan å se damernas tre mil. Hoppas ju selvsagt på gull! Men gjetter jeg rett så sover jeg innen dei avverket den förste milen... er så trött fast att det inte blei så sent i går kväll. Auf Wiedersehen!

"En dum kille är inte så mysigt, men en mysig kille är inte så dumt" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar