fredag 12 februari 2010

Vakkre Önet!

Denne uken har jeg jobbet å "slitit", både i barnehagen å på daglig virksomhet. Elsklingen har värt hjemme å hatt halsfluss, så det har värt dårlig med kysser på siste tiden ;0) Idag så promenerte jeg å lill-prinsen oss i solen ned till mamma å Max. Det var så deilig väder å så fint, så jeg tok noen bilder. Kanske ikke like fantastisk bra bilder som Lars tar, men det viser i alla fall hur fint det er der jeg bor.Jeg å mamma var på butikken å siden fikade vi å pratade om saker som akkurat nå er jobbiga. Tack mamma för att du finns!!! Når pappa kom hjem så gjorde vi middag, vi åt kina mat. Friterad kyckling, fläskfilè och reker med ris till. Så fantastiskt gott!!! Vi åt tills vi alla nesten havnet i paltkoma. Sen åkte jeg hjem hit å dusjet å planterte frön som forhåpentligvis skall bli körsbärstomater till sommaren. Jeg skall få fönster av Christin som jeg kan bygge meg ett litet växthus av. Tack Christin!!!! Blev sjokkartet besviken her om dagen, eller besviken er kanske fel ord. Men ryktes hårdt tilbake till virkligheten i alla fall. Var å sku kjöpe såjord å frön i torsdags etter jobben, å begynte å prata med ho i fröbutikken om såning, plantor, sol, kryddgård osv. Jag kände riktigt sommaren å hur kul det skulle bli att få så å göra en kryddgård. Så glad i hågen tog jag min såjord å mina frön under armen å gikk ut, å det var ju vinter!!!! Ville bara vända å gå in igjen.... Men det måste vell bli sommar å nån gång, men nu virker det langt borte... Nu kommer snart Lennarth hjem, å det blir vell slakking i sofaen innen det antingen er jobb, dans eller natti natti. I morgon venter i alla fall vedskogen sammen med pappa! Ha de!

"Han sådde nubb i hopp om att omsider skörda spik. Den trädgårdsmästaren var helt unik" / Okänd

"De säger att Sverige är vackert på vintern. Hur vet dom det? Då är ju Sverige täckt av snö!" / Tage Danielsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar