måndag 8 februari 2010

Magsjuka å lilla prinsessan!

Når man endelig trur att man er frisk så kommer neste sykdom. Har ju som dere veit varit sjuk i två veckor nästan, å haft så ont i halsen att jeg övervägt å operera bort halsmandlarna, själv!!! Men så natten till torsdags så kändes det lite bättre, likaså natten till fredag. Men fredags morgen så var jag tvungen å skynda meg ner på toa..... trodde det var för att jag har haft flunsa å varit stressad. Men kl tolv var det takk å god bye från jobbet å åka hjem å spy. Ja då hadde man fått magsjuka!!! Jävla helvete, å detta får man gjennom å jobbe, er det det som kalles arbeidsförmåner??? I lördags så var vi ute å promeneret litt å bare tok det med ro, jeg orket ju inget. Sku spise fondue på kvelden egentlig, men vi stekte köttet i stede å åt tilltugget som vanligt. Eller jeg orket ju lite å inget, så det var veldigt trist!!! I söndags så slipade elsklingen nede i den kommande tvättstugan, jag städade å ryddet i skrubben för å få plass med sopsorteringen. Herregud så mycket plats den tar!!!!! Men man får ju mindre sopor... På eftermiddagen kom mamma å pappa å åt middag å sedan hjelpte pappa oss å sette in diskmaskinen, men det fattades såklart en liten sak, så det blir til å handdiska ett tag till :0/ På kvelden var det som vanligt buggkurs, å jeg er så oinspirert innen vi skall åka så jeg overveier å bli hjemme hver gang. Men det er ju superkul bara vi kommer dit!!!! Så siden idag så fikk jeg endelig för förste gang möte lilla Lova som jeg er moster/tante til. Å så liten å sååååå söt!!! Bilderna talar för sig själv!!!
Kunde ju inte låta bli å "klämma" på henne, så jeg hadde henne i famnen hela tiden (utom då hon åt) medan jag var där. Så mysig å hålla å snusa på! Blir nesten, å nu sier jeg nesten, baby-sjuk. Hon var så snill å nöjd, skrek inget....ja hon protesterade då jag sku byta blöjor. För det var visst det värsta hon visste :0) Lovar att jag snart kommer tillbaka dit igjen. Sa til mamma når jeg kom hjem, att vi får inte åka dit samtidigt å hälsa på, för då kommer vi slåss om vem som skall ha henne ;0) Nei nu skall jag ta ett fotbad å titta på skrik-tv, å kanske ta fram ett pussel :0) So long!!
" En baby är en ängel, vars vingar krymper i takt med att benen växer" / Franska ordspråk

"Spädbarn sover aldrig, dom ligger bara på laddning" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar