söndag 9 januari 2011

Nytt försök!

Ja...då ska vi göra ett nytt försök med bloggen. Har gjort en ny layout som ska liksom symbolisera nystarten av bloggen. Det har varit så himla mycket som har gjort att bloggen legat nere. Sjukdom, strul med livet, strul med jobbet (lite jobb) och allmänt lite lust att blogga. Fast ibland så ser jag foton eller det händer något som jag skulle ha vealt lagt ut, men har liksom inte orkat. Men nu ska jag göra ett nytt försök. Vi är i januari månad och vi har nyss haft premiär på revyn: Med vind i seglen! och siden så har jeg fått 100 % tilsvidere stillning på Förskolan i Kaxås. Det e så godt å slippe oroe seg for åssen det blir med lönnen hver mån å så at man får ihop tilstrekkelig med timer. Men nu kan jeg slippe det å koncentrere meg på annet, å kanske unne meg noe ibland. Å siden så skotter jeg snö så örene blöder! Lennart å jeg skottet snö i fredags, å idag var jeg nödt å skotte igjen. Å det skall jeg si, det er ikke enkelt å skyve snöslungan. Den drar til venstre, å da det blåste åt vest så fick jeg iblandt all snö rett i fjeset, å såg ut som en levende snögubbe. Det er deiligt med vinter, om man bortser fra
-35 grader, isige bilvinduer å snöskotting. Lill-prinsen var inte så gla over å skotte snö, han gick efter meg hele tiden meden jeg skottet snö å önsket nok helst att han fått gå in i varmen å spist middag. Nu e det skiskytte, så hej svejs!

-Nu ska du få se svart på vitt, sa sotaren och satte sig i snön. / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar