fredag 20 juli 2012

Bad och besvikelse!!

Fredag eftermiddag och jag hade kunnat se att det var söndag eftermiddag så man fått jobba i morgon. Hade väll aldrig trott att jag skulle känna så för ett jobb, jag bara älskar det!! Men trots att jobbet e topp så e inte allt toppen, en del saker än väldigt orättvisa. Varför lär man sig aldrig att man inte ska involvera sig där det finns känslor inblandade, det känns bara som man oftast blir besviken. Och det är väll det jag blivit, trots att jag försökt hålla på mina känslor innan man vet vad som händer riktigt. Sedan vill i alla fall inte jag att någon annan ska ha det jag inte får.....vissa saker vill jag inte dela med mig av eller ge bort, men tydligen så kan man inte styra det. Fast jag önskar man kunde....Sedan sku jag önska att man hade en AV och PÅ knapp där man kunde stänga av känslorna då det behövdes, då kanske man inte hade blivit så besviken. Men nu hade jag faktiskt tron ett tag, men tydligen så ska man bara tro i kyrkan. Hade detta bara fått funka så hade ju livet varit så nära så nära toppen, men.... Får väll hoppas på att det tar en plötslig vändning, för jag kan nog ändå inte sluta hoppas bara sådär. Hoppet är ju det sista som sviker. Fast jag borde egentligen vara glad att det blivit så här, annars så hade ringarna på vattnet bara blivit större å större å tillslut ohanterbara. Å det är väll bättre å bli besviken än halshuggen ;0) Eftersom jag låtit känslorna få löpa så får jag kanske skylla mig själv för denna besvikelse, för det heter ju: "Som man bädda får man ligga" fast jag tycker bättre om denna "Den man ligger med får bädda!" Ja ja, nu e det som det e å jag får bara hoppas att det blir bra å att besvikelsen går över. Som det heter: "Det e bara å bryta ihop å komma igen"

Nu i veckan har jag ju jobbat som ni vet, å i tisdags stannade jag hos syrran å var där fram tills idag. Hon e så underbart snäll min älskade syster som låter mig bo där på veckorna, å jag försöker som tack att hjälpa henne med barnen. Pellen är ett riktigt vildskinn, även fast att han inte kan gå än så e han överallt å ingenstans. Om man tappat bort honom så hittar man han oftast på badrummet, han är en riktigt badrumskomet som trots att det inte finns något att göra på badet så så fort dörren e lite öppen dit så styr han direkt dit. Lovan å sin sida e en otrolig liten pratkvarn som nästan inte e tyst ens då hon sover, älskade lilla vännen! I helgen så berättade hon att hon fått en gunghäst av pappa, å fick då frågan om det verkligen var sant? Jo då det var det, sa hon, hon hade gungat hela helgen och att Pelle inte fått låna den. Men i verkligheten så hade hon fått ett klistermärke med en häst på. Hon e bara så underbar! Tack älskade syster att jag får bo hos er på veckorna! <3 En annan sak som e bra å vara där, e att jag inte behöver ta bilen på jobbet, utan jag passar på att träna på morgonen genom att springa ner å så duscha på jobbet. Det ser säkert skitmuppigt ut att springa med en ryggsäck, men det är bra träning! Idag har jag börjat måla och fixa i hundhuset, tror det kommer å bli bra!!! Bilder kommer...... Sedan så tog jag med mig pojkarna till Hålltjärn för att dom skulle få bada, men lilla Nino e en riktig liten badkruka som jag fick bära ut en bit för att han överhuvudtaget skulle blöta sig. Så man kan ju undra vart spanieln i honom är ;0) Men å andra sidan så badade Fixen för båda två :0) Älskade små vänner! Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar