söndag 22 juli 2012

Renovering och får-jakt. Bäääääääää!!!!

Söndag å i morgon e det jobb, ska bli så skönt att bara lägga alla tankar och funderingar åt sidan å bara dyka in i jobbet. Mitt älskade underbara jobb :0) Helgen som varit har varit kreativ och jag har fått mycket gjort, och igår var jag och bästa Anna på stråket och flanerade och räknade vitkindade gäss år GG ;0P Hoppas att jag å syrran ska iväg på torsdag på stråket, sku va så himla skoj å gå ut med henne å slå klackarna i taket! Ja annars i helgen så har jag renoverat å fixat i hundhuset, å det blir skitbra om jag får säga det själv. Lägger ut lite kort före å efter, å det e en sjuk skillnad. Det e inte klart än, men det e inte långt bort.  Sedan blir jag så irriterad på folk som tycker att det är så onödigt att göra sig för då det "bara" e hundar som ska bo där. Ja för hundarnas skull så lär det inte spela någon roll om det är mintgrönt å orangt eller ljusblått med moln å fåglar å stjärnhimmel, men för min del spelar det roll. Jag tycker det e trevligare med ett mer ombonat hundhus än nå shaskigt som dom må bo i. Dom e ju trots allt levande varelser med känslor dom oxå, å dessutom tycker jag om å skämma bort dom. Men tillbaka till den egentliga grejen jag blev irriterad över, å det var ju det att folk ifrågasätter varför jag lägger ner tid och pengar på detta. Men då undrar jag, skulle dom sagt detsamma om jag hade inrett å målat en barnkammare, knappast!!! Jag e supernöjd å det tror jag prinsarna också är/blir å det e väll det som är huvudsaken. Sedan har jag ägnat söndagskvällen åt att försöka fånga ett får som varit på vift de senaste fyra veckorna. Det försvann från J i Röde för fyra veckor sedan och ikväll dök det upp i Åflo, helt sjukt! Så med lock å pock, kraftfoder å hårdbröd prövade vi att fånga in det, å det gick näääääästan! J lyckades få fatt i tömmen den hade runt halsen, men då krumbuktade den å vips så var den lös. Satan! Ja å sedan var det ju så obstinat att det gick inte att komma nära den, så vi fick åka hem utan får..... men sista ordet är inte sagt än! Skam den som ger sig!! Dessutom så höll jag på slå ihjäl mig på kuppen, jag skulle kliva över ett dike som såg ut att ha ett djup på ca 30 cm täckt av lummiga växter. Jo tjena....lägg till en meter å vi närmar oss botten. Kliver rätt ner och med det försvinner jag och får hinken med kraftfoder över mig (det ramlade t.o.m kraftfoder ur bh:n då jag sku duscha). Hoppades att ingen sett mig, men Inger hade sett hur jag gick och plötsligt bara försvann, hade visst sett ganska kul ut. Jag hade asgarvat om jag sett någon bara försvinna i gräset. Det gick bra, men det resulterade i ett blåmärke på rumpan. Ja ja, nu lägger jag ut en  massa bilder, bla från renoveringen, nå bilder från en lek på bröllopet å från mamma å pappas trädgård som e så underbart fin. Så vill jag också ha det! Tjingeling!
Farbror Gunnar leker pås-leken
Ja vad ska man säga.... <3
Före......
Efter :0)
Före....
Efter :0)
Före...
Efter :0)
Himmelen e på plats :0)
Öppningen mot där hundluckan ska vara.
En stjärnhimmel till mina prinsar! <3
På andra sidan hålet. luckan ska vara under regeln på höger sida.
Min söta brorsdotter "Lulla"






"När herden saknas, far fåren vill" / Okänd


"Gardens are a form of autobiography" / Sydney Eddison 


"Far, får får får? Nej får får inte får, får får lamm!" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar