söndag 15 juli 2012

Björnar å bröllop

Det blir inte så ofta det blir inlägg nu, för tiden går åt till så mycket annat å jag e inte hemma lika ofta som tidigare. Det är ju sjuk stor skillnad mot då jag jobbade 75% på dagis å mot mina 100% nu på länsstyrelsen, då kändes det som om jag aldrig var hemma fast jag var ledig en dag i veckan, men nu känns det som om jag aldrig är på jobbet. Det är jag ju, det är ju bara en känsla för att jag stortrivs på jobbet och med alla jobbarkompisarna. Här om dagen skrattade vi så vi nästan låg på golvet, och egentligen var det säkert inte ens roligt. Men gud så kul vi hade det! Helt underbara med samma sjuka humor som jag :0D I torsdags efter jobbet drog jag ner till Svenstavik till B för att vi skulle åka ner till Linsell för att kolla efter en björn som for och rotat runt i soptunnorna i området. Dom hade varit där natten innan och då lyckats skrämma honom, och dom hade gjort det riktigt för den visade inte av sig på hela tors.natten. Så från typ 22-05 kollade vi på soptunnor så den inte varit och vält dom. Lite trött då man kom tillbaka till Svenstavik vid halv sex och solen gick upp i en kaskad av färger, men man blev så oerhört glad av färgspelet. Trots att man varit uppe i 25 h. På jobbet halv tio igen, men sedan var man inte folk på flera dagar för man hinner inte ikapp med sömnen. Nallen var borta ett par dagar, men sedan var han tillbaka och då följde M med B ner, men den höll sig undan. Skyddsjaktsbeslut skrevs och jag å B åkte ner nästa kväll för att förhoppningsvis få tag i han. Såg mörkt ut ett tag (om det var av det eller för alla jävla mygg och knott som höll på äta upp en vet jag inte), men så var den framme och rev ur en soptunna så att det kunde fastställas att det var rätt (det e ju viktigt att det är rätt som tas bort). N.B smög fram och skyddsjakten var över på ett lugnt och samlat sätt. Det är aldrig kul å måste ta bort vilt så här, men ibland är det nödvändigt. Kan ju börja dra paragrafer och ballkar för att förklara det bättre, men det ids jag inte. Men skyddsjakten är i alla fall avslutad och det var en spännande och lärorik upplevelse, för det är bra att ha varit med ut och se hur det går till så att man vet vid tex en media intervju. Det känns lite overkligt att läsa sitt eget namn i tidningen, men samtidigt en skön känsla. "Soptunnebjörnen skjuten" Det blir liksom mer verkligt :0) Resten av veckan har det varit fullt upp på jobbet så tiden har bara sprungit iväg. I fredag så var det after work med jobbet, min första after work någonsin. Från våran enhet var det jag, L å J som drog, å sedan var det typ 8 till som var på Plaza å käkade å drack öl. Det va skitkul och vi skrattade så vi vek oss bitvis, vi har verkligen samma (dåliga) humor. Igår var det en stor dag då min kusin Jenny gifte sig med sin Kristoffer, dom var så himla fina!! Dom gifte sig i Offerdals kyrka och sedan var det fest på bygdegården, å Mickeys spelade. Det var ett sjukt drag på dansgolvet och jag tror att alla dansade. Det var jag som var toastmadam för kvällen och det kändes som jag klarade det med bravur och jag tror brudparet var nöjda. Så det blev en lyckad kväll och en kväll att minnas för brudparet. Idag har jag städat lite, jag och bästa Anna var ute å gick och sedan var jag ut m gänget å fikade i solen på hembygdsgården, mums! Tog tag å städade i hundhuset, å fy fan vad skitigt det var där. Det e klart det e ju inte där man städar mest, men jag började i alla fall å ska måla där sedan så det blir lite fräschare. Nej nu ska jag fixa pizza tills bästa Anna kommer å ska äta å surra :0) Hej hopp gummisnopp!
Love! <3
Familjen Önneholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar