fredag 27 juli 2012

Inte speciellt pjålig av mig!

Klockan e halv fyra och jag har egentligen slutat för dagen, men jag stannar kvar å skriver ett inlägg. Idag har varit första dagen på jobbet som det varit lite motigt, och det beror på att jag fått en muskelinflammation i höger skuldra som går upp i nacken. Det är nog en kombination av att jag målat hela helgen och att jag suttit med datan i en högst oergonomisk ställning de senaste dagarna, och det är jag inte så van vid. Så blir det inte bättre tills i morgon så flexar jag ut tidigare å vilar skuldran, för jag vill absolut inte riskera å bli sjukskriven någon dag, no way!! Är  hos syster nu en del på veckorna, och jag saknar mina små prinsar i massor, men dom har det bra hos mamma och pappa och jag får rå om dom på helgen. Å då jag inte åker imellan så har jag mer energi på helgen å därmed ett bättre tålamod. Jag älskar verkligen dessa små varelser, trots att jag ibland skulle kunna stoppa dom i skrubben, fast det skulle jag ju aldrig göra :0) I morse så power walk:ade jag å syrran ner på jobbet (hon gick såklart hem sedan), å det är så skönt och sedan få duscha å fixa sig å börja jobba, trots smärtan i skuldran. Jag är egentligen ingen pjål-tjej som kan stå å åma sig framför spegeln i timmar, men något jag saknade då jag jobbade på förskolan var att kunna få klä upp sig lite å fixa sig. Det blir liksom mycket roligare om man känner sig åtminstonde lite snygg å fräsch med bra kläder å inte i någon t-shirt som e sliten som det inte gör ngt om det kommer färg el snor på, el i joggingbyxor. Det gör mer skillnad än man kan tro att få dra på sig ett par snygga jeans å tex ett linne.

Ny dag och jag har tagit helg :0( Fast det är underbart att få träffa små prinsarna <3 mina igen, å gå ut med dom å gå eller springa, å få höra deras lugna andetag då dom sover i soffan eller i sängen. Igår kväll var vi ute på stråket jag å syster-yster, å det e så kul å gå ut med henne och festa. Sisters for ever! <3 Varit en hel del på jobbet idag, saker som vi egentligen inte jobbar med men som vi fått ta nu för att det e semester. Å herregud vad arg folk kan bli och hur jävla dåligt folk kan bete sig, bara för man jobbar på en myndighet så är det inte lov att folk får skälla ut en hur som helst. Men jag tar det inte personligt eftersom det inte är mig som person dom är arga på, men det är inte så kul i alla fall ;0) I morgon ska jag å pappa börja stänga gärdsgården, hoppas att det går bra. Annars får jag väll ringa Mr B å be om hjälp, han har visst stängt hage förr. Men jag antar att vi ror iland projektet ändå :0) Nu blir det hopp i säng, å i morgon kväll blir det Fäviken! Jihoooo! Kram marK

"Att ha tråkigt på sitt arbete är att arbeta dåligt" / Gerhard Gran (Då måste jag arbeta nå jävulskt bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar