tisdag 4 september 2012

Ants in my pants!

En kort sammanfattning från dagens jakt. Vi jagade område 3 mot tjännan från morgonen å Magnus gick med mig å pappa. Det dröjde inte länge innan Amos fick upp älg på Långmyra men hann bara skälla en liten stund innan det gick loss å for iväg. Flera postare såg att det var ko å kalv, men plötsligt så delade dom sig å Amos tog efter kalven. Det gick upp å ner mot småbuhön och snirklade runt å flera postare såg dom men kund einte skjuta, men så small det å G ropade att han skjutit en kalv å att det gått bra. Sedan blev det inte så mycket mer på fm utan elva samlades alla å fikade å kl tolv var det dax igen. Ärikhöa å Västa vågen stod på "menyn". Eftersom pappa inte fick gå (alla hundkarlar turades om) så fick jag sitta på pass...Boooooooring!! Hamnade längst bort i Pellebacken å var genomsvett då jag var framme och njöt av solen så länge det varade. För plötsligt blev jag huggen av en slagmyra i halsen å sedan igen å då inser jag att stammen som poststället stod mot var full med myror. Hann inte mer än tänka att jag var tvungen å flytta på mig så kände jag ngt i byxorna, å det var inte ngn snygg karl ;0) Nej det var två myrjävlar som krupit in å som då jag försökte få ut dom...eller snarare slå ihjäl dom så hann en bita mig på låret. Ja det var bara å stå sedan, å så öppnade sig himmelen å det bara vräkte ner. Kände sig som en dränkt råtta då vi gick tillbaka. Eftermiddagen gav i alla fall en fin oxe som Malte sköt Västa vågen. Tillbaka på slakteriet började flåningen å sedan så var vi klar för dagen. Lägger ut en bild å video från prinsarnas gytjebad till mors stora fasa ;0) Hittade också en sjuk insändare till oss jägare. Den sista idioten är ännu inte född! Nu laddning för morgondagen, kanske med en film å trevligt sällskap. We will see! Tjingeling! 
Klaffs klaffs!
Största prinsen!
Minsta prinsen!
Pappa ska kolla vindriktningen m magnesium
Självporträtt
Blodrött grodblad
Väntan på Amos. Pappa, Magnus å Nixon
Oxen som Malte sköt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar