fredag 8 juli 2011

Andra dygnet!

Nu har vi varit hemma i snart två dygn, och det har gått jätte bra. Han e så duktig, å Fixen klarar det också jätte bra. Ikväll e Fixen nere hos mamma å pappa för jag ska ha med mig Nino på surströmmingsskiva hos S-O å lilla-A. Å Nino kan inte helt slappna av utan Fixen, utan piper å går runt. Men just nu håller han på med ett ben, men man kan se att han saknar sällskapet. Sedan så har det gått över all förväntan med att åka bil. Förståerligt nog så vägrade han sitta i backen som jag hade gjort i ordning, utan skulle ligga mellan den å ryggstödet. Men så prövade vi med att han fick sitta bak med Fixen, å det gick så otroligt bra!!! Fixen la sig å så la Nino sig bakom så han kände sig trygg. Dock går det inte lika bra med Max, mamma å pappas bischon, han ska bara jucka på han (antagligen för att visa sig överlägsen), å så fort Fixen eller Amos ens tittar på Nino så blir han vansinnig. Tror det fattas ett par lysen där ibland ;0) Lova, 1,5 år, e hos mamma å pappa i helgen, å hon e så söt! Hon går å "morrar" åt Max då hon tycker att han e i vägen eller då hon har lite att göra. Sedan så var hon ute igår å hade en klänning å sin solhatt på sig, och hon såg precis ut som en modern verision av Laura Ingalls i "Lilla huset på prärien". Idag var jag å Nino till Änge å skulle äta glass med J eftersom jag fått semester idag, min första betalda semester ever!! När vi kom dit så kom precis Ulf som kör Laxsjö transport med nå grejer, så han stannade å drack en kopp kaffe å surrade lite :0) Middag hos mor å far å nu så blir det snart surströmmingsskiva i kornladan med bästa gänget! Tyvärr kan inte alla komma, men det kommer å bli bäst ändå! :0) Simma lugnt!

"
Surströmming: den enda fisk som är svårare att äta än att fånga." / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar