söndag 10 juli 2011

Bland snapsar å strömmingar!

Idag e det söndagen den 10 juli och det har egentligen varit en lugn helg. Fast helgen började med surströmmingsskiva i kornladan till Lilla-A å S-O. Vi hade varit där i torsdags kväll å ställt i ordning det mesta, så det var bara finliret som skulle fixas. Jag å Nino kom dit lite tidigare så han kunde busa med deras hund å så vi kunde surra lite innan. Då borden var dukade och alla hade kommit så satte vi oss till bords å åt årets första surströmming, fast att det var fjolårets burk. Fast att det egentligen är en förfärlig doft så tycker jag att när man känner den lukten så är det sommar :0) Inte för att sommaren luktar surströmming, utan för att det är tradition å äta det på sommaren. Mellan strömmingarna sjöng vi både en å tre snaps-visor å det ska ju ärligt sägas att snaps e nästan aldrig gott, men den hör ju liksom till! Sedan vi tryckt i oss så många strömmingar med tillbehör som vi kunde så blev det blåbärs- å jordgubbspaj å kaffe. Man behöver verkligen nå sött efter att ha ätit så mycket salt. Det kom några flera festsugna lite ut på kvällen, å totalt så blev vi 10 st + 2 hundar. Ja dom två sistnämnda åt ju ingen strömming, utan Nino satt mest i J:s knä å sov hela tiden. Tack underbara J för barnvakten :0) Som en fin avslutning på festen så hade vi ordnat allmänbildad frågesport, med ett otrligt snyggt pris. Det var A som vann med 9 av 15 rätt, grattis!!! Fick en lång å välbehövlig sovmorgon i går å hängde mest hos C hela eftermiddagen. På kvällen kom det förbi nå vänner, så det blev bara lite relax å två kalla ;0) Idag har jag tillbragt hela dagen på hemsbygdsgården, för jag skulle göra 40+ sketchen. Det var bara det att jag hade inte tänkt göra det gratis, men det hade dom!! Hade jag vetat det så hade jag då inte tagit på mig det, utan användt dagen till något annat. Men men, nu vet jag ju det till nästa gång. För övrigt så känns det sjukt overkligt att inte behöva gå å jobba i morgen, utan att det dröjer 3 uker tills jeg må på jobben! Yeeeees! Men det e en sak som e så fruktansvärt tråkig, det e att Max till mamma å pappa har fått hjärnsläpp helt å hållet. Han har sedan Nino kom blivit så elak mot allt å alla som kommer i närheten av han. Han har inga skrupler utan prövar t.o.m å ta Fixen som bara väger si så där 33 kg mer än honom. Sedan så blir man ju osäker då Lova går till Nino. Nej han har blivit super grinig, men har aldrig visat sådana tendenser tidigare. Jag sa till mor å far att de fick ta å klippa av han nötterna för å se om han bättrar sig. Man kan ju oavsett hoppas att det bara är just nu medan Nino e liten som han e så där. Inga planer inför morgondagen, å det ska bli så skönt att ta dagen som den kommer!!!! Hepp hepp!

"
Livet leker, men ibland är det elaka lekar" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar