onsdag 20 juli 2011

Det gick hett till igår! ;0)

De sista dygnet har kan man säga varit händelserikt, å samtidigt så har jag dödat myten om att det går jävligt fort om man har eld i arslet. Det kan jag lova stämmer INTE! Hur jag vet det? Jo igår hade jag varit till Brunflo med omnejd å hälsat på å haft en jätte trevlig kväll med gott fika å mycket trevligt sällskap. Men....då jag sku åka hem så var det punka på däcket, så det var bara å byta vilket gick smidigt å bra. Proffshjälp ;0) Tusen tack fina du! :0) Nu var det ju så att reservdäcket var verkligen ett RESERVDÄCK, även kallad cykelslang! Men....vi satte på det å man fick max köra 80 på det. Inga problem! Drog iväg å körde inte mer
är 60-70 för att vara på den säkra sidan. Allt går bra tills jag kommer till bron i Krokom där bakomvarande bil börjar blinka å tuta å ha sig. Jag blev märkbart irriterad eftersom jag inte kunde hjälpa att jag körde så sakta. Å inte blev det bättre av att i rondellen vid OKQ8 så lägger han sig på insidan å tutar. Jag svänger in på macken å bilen kör efter å tvärnitar å ut springer det en karl som sliter upp dörren å skriker att bilen brinner!!! Man kan ju bli chockad för mindre! Å jag ut med stackars Nino som sov så gott å karlen fram med brandsläckaren å sprutade under bilen å det rök som satan bak. Å trots brandsläckaren så brann det fortfarande på bakaxeln, så på med mer pulver! Brandkåren kom å hade rökdykardräckter på sig, men då var elden redan släckt, så dom kontrollerade bara så den var HELT släckt. Antagligen så fixade inte bilen ett reservdäck som var mindre, utan dom gick ojämnt å det blev typ fel friktion (el något) så det gick hett å tändes. Aningen scary å tänke på VAD som kunnat hänt, det brann ju trots allt runt bensintanken.... Min älskade pappa kom å hämtade mig, å idag åkte vi tillbaka till OKQ8 där bilen stod. Satte på ett vinterdäck i stället för slangen å körde hem utan problem. Men vi lämnade in den hos Set för att han sku få kolla igenom den för säkerthetsskull. Men min fråga e; Hur fan kan man sätta i ett reservdäck i en bil där om det används enligt bruksanvisning kan bli en dödsfälla. För det hade det ju blivit om tanken tagit eld.... För trots att jag tittade i backspeglarna så syntes det varken rök eller eld. Men nu gick det ju bra, å jag kan inte få tacka dom underbart snälla (som jag tyckte var idioter först) medtrafikanterna nog för deras hjälteinsatts! Tack!!! Ja så det blev ett tråkigt slut på en jätte trevlig kväll! Men det blev en bra morgon på många sätt, bla så hämtade vi hem bilen. Sedan drog vi till Föling å hämtade nya panelen till huset. Å sedan e det vell inte svårt att räkna ut vad jag ägnat resten av dagen på; Måla! 360 meter sku målas, å i morgon kommer det 360 m till, men då kommer mamma å hjälper mig måla medan pappa bygger! Annars så går det så bra med Nino, men han e halvdöv...i vissa situationer helt döv! Det e inget fel fysiskt på han, men han hör bara det han vill höra. Så jag funderar på å ta bort spaljen å flytta på den å fortsätta stängslet i stället å göra en grind. Han e kriminell på å smita över till brorsan å deras valp. Ska ta mig en funderare..... Nej nu ska jag ta kvällen, eller först ut å kissa smågrabbarna å sedan sova! Å drömma SÖTA drömmar ;0)
(Det e inte min bil på bilden, tror ni mig inte så här e länken: http://op.se/lanet/krokom/1.3730855-bilbrand-vid-bensinmack-i-krokom )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar