måndag 4 juli 2011

Enn riktun Offerdaling!

Läste här om dagen på fb något som var så jäkla bra. Om det var skrivet av personen som la ut det vet jag inte, men det var så himla bra, å sant, att jag lånar den å lägger ut den här :0)

Offerdalingen är inte som andra. Framför allt är han/hon vacker. Han/hon har inte Härjedalingens lömska blick, inte heller Mörsilbons hysteriska talesätt eller Hammerdalingens hasande gång. Inte Ragundingens låga fotvalv ej heller Alsenbons kutryggiga dolskhet. Nej, Offerdalingen är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han/hon sig. Hans/hennes blick är ärligt trofast, hans/hennes kinder glöder av hälsa och hans/hennes hållning är rakryggat reslig. Ändå - allra vackrast är han/hon inuti. / Sjöström

Ja man måste ju vara stolt att man e en Offerdaling, för det e ju nå speciellt ;0) Hur som helst så har hjärnan tagit semester helt, så timmarna på jobbet blir så långa....men det drar ihop sig. Dessvärre kommer tre veckor att gå snabbt, men jag ska ju inte klaga eftersom jag ändå har semester i år, vilket aldrig hänt förr. Sedan så hoppas jag på fortsatt jobb på fritids till hösten, det e inte klart ännu, men hoppas kan man ju alltid göra :0) Å då får jag ju nya semesterdagar, å när jag ska ta ut dom är inte så svårt att räkna ut. Självklart blir det första måndagen i september :0) I år har jag ju fått arrende och har därmed en egen jakträtt som ger mig en garanterad plats om jag vill posta, och det ger mig dessutom köttlott. Så jag överlever nog vintern ;0) Kommer ändå inte å bli så mycket postande för min del, eftersom jag fått mersmak på å gå med hunden. Sedan tycker jag pappa e lite stingslig som inte låter mig gå med hunden själv å han postar, en självklarhet tycker jag. Ha ha ha ha, nej den dagen pappa frivilligt postar, den dagen fryser helvetet till is. Men jag går gärna med, bara jag å får chansen å smyga in på ståndskallet, vet inte om det finns något mer spännande. Så alla bärplockare å annat löst folk ;0) se upp den 5 september, för då smäller det!!!!
Idag var jag å lilla-A til stan å shoppade hundsaker å så gjorde vi en tur på dollarstore å kom ut med mer än nödvändigt ;0) å sedan blev det MAX. Det komiska i det hela var att vi åkte kvart över två härifrån, var på djurmagasinet, dollarstore å MAX å kom hem kvart i åtta! Man kan ju undra var tiden tog vägen?

"Det är mycket svårare att hitta ett jobb än att behålla det." / Jules Becker

"Så länge min chef låtsas att jag har hög lön, låtsas jag att jag har mycket att göra" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar