fredag 29 juli 2011

Ett hus med själ!

Jag vet inte vart jag ska börja, för det har hänt så mycket, fast egentligen inget som jag kan blogga om. Inte just nu i alla fall! Men jag ska försöka summera den sista tiden sedan bilen min brann. Har ju varit utan bil sedan dess, för hela bakaxeln kapsejsade av branden, så nu hoppas jag på att försäkringsbolaget tar det under brandförsäkringen, annars blir jag minst 4000:- fattigare, å det e ju inte så kul!!! Förra fredagen åkte jag bort å hade en helt förträfligt trevlig kväll med grillning, film å gott vin. Åkte hem på lördags morgonen å vi började panela om huset innan jag å A drog in till stan på stråket. Men det spöregnade
å jag var inte alls på humör, så det blev en tidig kväll. Mer byggande å filmkväll på söndagen. Hade helst varit på Stråket, men det passade inte riktigt... :0( I måndags så fortsatte bygget å på kvällen åkte jag in till syster-yster för att äta middag och för att spela Wii. Det blev en
kanonkväll, som alltid med syster! I tisdags drog jag till
Föling å köpte fönster-foder å sedan blåste jag in till stan för att köpa färg och för ännu en trevlig filmkväll med kaffe å blåbärs paj! Alltså huset där jag var å kollade på film e så sjukt fint så jag kan nästan inte förklara! Det finns så mycket själ i det huset att fast jag bara varit där några gånger så tycker jag så mycket om det. Det e bara såååå fint!!! Han som fixat det har verkligen lagt ner kärlek på det, det syns. Ja men hur som helst så var vi på Stråket på ons kväll å käkade å tog några öl å kollade på folk. Det var skitkul och det blev lite väl sent innan vi kom hem :0) Dessutom var vi ju bara tvugna att pröva sockervadd! Sockervadden i sig e ju söt men okej, men tillsammans med öl?....nej tror inte det! Trött som fasiken var det till å släpa sig upp då pappa kom KVART ÖVER 8!!! å
sku bygga. Varenda dag annars hade han kommit halv tio..... men jag ska inte klaga då jag får hjälp! :0) På kvällen var jag å seglade i Offerdals skärgård med A. Det var superbra väder å vi hade så mysigt med fika och en massa prat. Idag började dagen så himla bra med gott humör å strålande sol och blå himmel, men en bekant vände det rätt så fort så det var bra solen å himlen kvar. Ibland kanske man måste tänka först innan man öppnar käften!!! Men det blev målat en del å så fick jag precis klippt gräsmattan innan det började stört regna och jag var som en dränkt katt innan jag hade kört hem klipparen till mor
å far. Kvällen har tillbringats raklång i soffan med turkisk peppar å film. Det var meingen att vi var några som skulle grilla, men vädret var inte så lockande om man så säger. Köttet hade nog drunknat innan det blivit klart! Ja det e väll vad som skett i stora drag. Men det finns så mycket mer som snurrar i huvudet som inte går att skriva om. Jag vet att det låter flummigt, men eftersom jag inte vet vad som händer så får det vara så här! Min älskade vänner får vara mitt bollplank tills vidare! Annars går det bra med mina underbara grabbar, fast att Nino läcker lite väl mycket ibland ;0) Men han e ju bara en bebie, fast då han kissade i sängen så
var han billig! Ska lägga upp lite bilder från panelbytet bla, så tjingeling!

Av alla passioner är kärleken den starkaste, för att den samtidigt anfaller både huvudet, hjärtat och sinnena / Lao-Tse

På loggen på fb: Jag har hört talas om myror i brallan, tomtar på loftet. Men sniglar i sängen! :0/

Åsa Eriksson Kan ju tillägga att hundarna var starkt delaktiga.... ;0)

Migge Carlsson Ha ha tänkte att du vart på stråket och fått med dig hem en riktigt långsam o slemmig jävel ;p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar