tisdag 12 juli 2011

Med naturen in på kroppen!

Jag har tänkt på en sak, herregud vad priviligerad man e som bor här och som har allt detta. Att bara ha möjligheten att under sommaren när som helst på dygnet kunna gå ut barfota och känna gräset mot tårna. Ha möjligheten att odla sina grönsaker, att anlägga och fixa trädgården som man vill. Att kunna släppa ut sina hundar eller barn å låta dom leka fritt. Att ha närheten till skogen och jakten och att ha fri tillgång till rent å friskt vatten. Nu har väll dom allra flesta i Sverige tillgång till rent vatten, men alla har ju inte alla dom möjligheter som en själv har. En annan sak som jag funderat över e att det e ofantligt stora summor som man har saker för. Nu äger ju jag inga Picasso tavlor eller 1000-åriga ming-vasar, men jag har gård, bil å hundar. Sedan läste jag i en tidning att medel-svensken har saker i sina förråd för ca 25000:- Det e stora summor, speciellt om man tänker på sådana som bara äger det dom har på sig. Oj så djup jag blev, men jag tror att man e ganska priviligerad som har naturen in på knutarna. Å det e vackert sommar som vinter! Annars så har dessa två första semester dagar gått åt till att bara njuta, och jag var och fikade hos J.J idag. Alltid lika trevligt å lättsamt! I morgon ska jag antagligen till A å rida på fm å sedan ska jag nog börja riva panelen för att förbereda inför panelbytet. Dessutom så ska jag få hjälp att byta bromsbeläggningar på bilen, så jag måste in å köpa sådana nu i veckan. U som så underbart snällt lovat att göra det kunde inte förän nästa vecka, så då får vi ta det då! Uppskattar verkligen hjälpen, spec eftersom jag e helt värdelös å meka själv. Kan typ laga punktering på cyklar å byta däck på bilen, men att skruva isär något å sedan sätta ihop det utan att få delar över kan jag inte. Tur att det finns räddare i nöden ;0) För övrigt går allt superbra med Nino, förutom att han kissade i sängen igår ;0P Tur att det finns tvättmaskin! Hipp hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar