söndag 4 mars 2012

Förkylning, färskost och soldyrkan!

Det ante mig att det fanns en anledning till att jag känt mig hängig å haft ont i musklerna.....jag som tyckte det var så skönt när jag kunde träna och kände att kroppen kändes hyffsad. Jo tjena....vaknade natten mot fredag å var dyngförkyld med stort F! Så det var klart att det var förkylningen som legat latent i kroppen å bröt ut då jag tränade. Skit också!!! Men det positiva e ju att jag har kunnat gjort inget med gott samvete hela helgen. Igår var mamma och pappa tvungen å skjutsa morfar till Umeå på sjukhuset så jag var nere hos dom tillsammans med syrran å barnen. Vi promenerade oss ner på affären å sedan grillade vi korv ute på gården, ja inte Kotten som sov sig igenom hela förmiddagen. Vi spelade spel, gjorde färskost av filmjölk och kollade på skidskytte innan vi fixade middagen tills mamma och pappa kom hem halv sex. Hämtade upp Johanna påvägen hem för att vi skulle kolla på melodifestivalen tillsammans. Det var andra chansen och jag var grymt besviken efteråt, det enda som var pos var att catdolls (visst hette dom så Johanna ;0P)....eller Topcats gick till final. Att Torsten Flinck gick till final visar att det är inte konstigt att det finns krig och svält i världen, huuuuua! Men vi hade det jätte trevligt ändå, synd bara att syster inte kunde komma upp. I morse klev vi upp tidigt för å kolla på starten av Vasaloppet, måste vara en ganska häftig känsla att vara där vid starten. Åkte ner till mamma och pappa och kollade klart och sedan gick vi ut allihopa å grillade korv och fikade i solskenet. Sedan in igen för att kolla på skidskytte, å Bergman tog silver i dagens jaktstart! Grattis!!!!! Efter middag bestående av hemmagjord kinamat så blev det hem å däcka på soffan, mår inte speciellt bra. Men det e ju oftast värre då det är kväll, får se om det blir en kopp te hemma hos Anna. Annars blir det tiiiiiiidig kväll ikväll så det finns krafter för jobb i morgon! He´på´re!

Kokad filmjölk verkar ju inte så snadder....
Men det liknar mer och mer ost...
Å när det är klart är det smaskens!
Lilla Kotten!
Syster-yster <3
Pappa och Lova grillar korv!
Mina älskade föräldrar!
Gott med korv ute i solen!
Jag och Lova grillar korv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar