söndag 18 mars 2012

Härskna kanelbullar och en liter Baileys!

Ha ha, nu har jag passerat 1000 läsare. Inte så många i jämförelse med en rad andra bloggar, men det visar ju att det är någon som läser i alla fall, kan ju iofs vara en å samma som är inne typ 50 ggr/dag. Lite troligt, men det e lite kult i alla fall. Idag e det söndag å sista dagen på helgen, en helg som försvunnit i racer-fart!!!! Swoshhhhh! I torsdags så skyndade jag mig hem efter jobbet å städade å bakade franskbullar, rulltårta och kanelbullar, skulle ha besök på fredagkväll. Jag hade en klick margarin kvar i ett paket så det använde jag till att fylla bullarna med (tillsammans med kanel å socker) och gräddade dom å dom blev så fina å gyllenbruna. Städade undan å satte mig framför tv:n å skulle avnjuta nybakade kanelbullar å mjölk. Men satan i helvete vad äckliga dom var! Dom smakade verkligen vidrigt, jag blir illamående bara jag tänker på smaken. Då visade det sig att smöret som jag använde till fyllningen var härsket (hur det nu kunnat bli det, för så gammalt var det inte), dessutom så när jag luktade på dom så luktade dom oxå satan. Så dom kunde jag inte använda, så 62 kanelbullar å 2 timmars jobb åt helvete..... Tog undan några åt hundarna å resten var bara å kasta! Tjoff! Så det var till å ställa sig å baka nya på fredagen efter jobbet, å då blev det oxå brownies. Det blev en super trevlig kväll med bästa gänget å så mycket skratt å fniss att man hade ont i magen då kvällen var slut. Om det var för skratten eller för ALLT vi vräkt i oss låter vi vara osagt. Tidigt på lördagsmorgonen så var jag ute å jagade minstingen i familjen som var ute å snokade borta hos brorsan å vägrade komma. Han sprang bara på lagomt avstånd från mig å retade gallfeber på mig tills han kom, å då kunde jag ju inte skälla på han eftersom han kom. En kvart försent.... Sedan åkte jag och pappa skoter ner till Vågen för å hugga ved. Det gick jätte bra, å fast att det är gruvsamt innan man börjar så är det kanska rofyllt å hugga ved. Den vanligaste dödsorsaken hos bävrar sägs vara att dom fäller ett träd över sig, och det hade kunnat vara så för oss också. Jag skulle hämta bränsle och pappa skulle såga bort nå små björkar. Satte oss ner på skoterspåret och började fixa med motorsågen, så hör jag plötsligt knak...knak....knak...brak! Å så kom ett stort träd farandes och vi fick kasta oss bakåt för att inte få det över oss. Då visade det sig att pappa börjat och skulle såga ner björken men att bensinen tagit slut, men den verkade stå stadigt.....men så kom det en kraftig vind å det höll den inte för. Vi högg nästan 10 kubik å ska köra hem den nu i veckan å kanske hugga lite till. Igår kväll for jag å Johanna till stan till syrran på middag å partaj. Anna kom lite senare. Vi åt gott, drack gott å sjöng för full hals. Jag hoppas hennes grannar är lite lomhörda, eller inte så lite heller ;0P Våran skönsång finns faktiskt dokumenterad på film, men den filmen kommer att gömmas djupt nere i gruvorna i Uralbergen å med hänsyn till efterlevande aldrig se dagens ljus. Det e hemskt vad lite (en liter) baileys (å lite till) kan göra :0P Men trevligt som fan hade vi å jag hoppas snart vi gör om det. Det var lite konstigt å vakna där utan att småknoddarna var hemma å låg i sängen och snusade och sov, men dom kom hem vid tio :oD När vi åkte hem var vi på Jula å handlade lina till löplinan till Nino. Den ska han bara behöva ha då han är ute ensam, för eftersom han börjar bli storkille (könsmogen) så lockar mycket lukter på vägen, å jag har inte tänkt å plocka igen han i fronten på en bil, så därför blir det lina. Men han har 20 meter i diameter å röra sig på, 10 m på varje sida av linan som e 27 m lång. Nu blir det snart kväll, gruva sig till en ny jobbarveckan...suck! Men jag ska väll vara glad så länge jag inte är så sjuk som jag var ifjol den här tiden, huga! Bilder på min nya look, från vedkörningen å några kort från tidigt på kvällen igår lägger jag ut i morgon. Orkar inte hämta datakabeln till mob å föra över korten nu. Men hej hopp i svingelskogen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar