lördag 31 mars 2012

Kroppen e i chock!

Söndag, fast egentligen e det lördag, men jag har söndag vilket e skönt, för då har ju som helgen ytterligare en dag. Hängde ni med? ;0) Förra tisdagen så sprang jag min första löprunda på barmark, för i år. Å det var ju så jäkla skönt!!! Men det var inte så skönt i onsdags, för fy fan vilken träningsvärk jag hade. Jag hade stretchat för lite (läs: inget) så jag fick väll skylla mig själv lite.... Onsdag var det jobb hela dagen å på torsdagen var jag först till Krokom på en sjukt onödig tur. Var på arbetsförmedlingen, måste ju vara inskriven där eftersom jag bara har 75% tjänst. Men på arbetsförmedlingen har dom visst inte fattat att bensinen snart passerar 16 kr, för jag skulle medela att jag fortfarande skulle vara inskriven där och så skulle man göra en typ handlingsplan, och detta gick inte göra på mail eller på telefon utan jag var tvungen å åka in. Åkte som sagt var in, och irritationen steg då det hela tog tre minuter, uppgav mitt person nr, sa jag ville fortsätta vara inskriven och så fick jag ett papper. Skulle man inte kunna ringa om det å få ett papper i posten, nej då...åka åtta mil...för det e ju nästan gratis! Morr! På em var jag på radion å åt smörgåstårta och diskuterade kommande ideér med K-E, och hade det så trevligt att klockan rusade iväg. Hem och trots den enorma stelheten i kroppen tvingade jag ut mig själv på löpning, och smärtan i ben och rumpa gjorde sig påmind i varje löpsteg. Men det var så sjuuuuukt skönt efteråt, å då stretchade jag, och det var mycket bättre på fredagen. Fredag var det jobb igen, suck! Men men... Johanna kom på kvällen och vi kollade på let's dance och mul-åt chips och godis och hade det allmänt skit trevligt. Idag har jag städat till påsk, städat lite grundligare än torsdags-städningen, och pyntat till påsk. Väntar jag en vecka till så hinner jag ju inte njuta av allt påskpynt. Och då menar jag ALLT!!! Hur fan kan man ha så infernaliskt med påsksaker? Jag vet egentligen varför.....när jag flyttade till Norge trodde jag inte att jag hade några saker eftersom det enda jag hittade var några chickens å en tupp bland sakerna, så efter påsk så var det super rea/salg på Nille på Rena så då passade jag på att köpa en massa påsksaker. Det var bara det att då jag kom hem å packade upp mina kartonger jag magasinerat hos mor å far fanns det en hel låda med påsksaker. Så från å "inte" haft några saker så hade jag plötsligt MASSOR. Så där av allt påskpynt jag äger. Men så blev påskriset jävligt snyggt också! Sedan har det varit super skare idag, så jag och hundarna var ute och gick på skaren i det strålande vädret och hundarna var helt tokiga. Kolla videon! Kom hem och svidade om till träningskläder, trots stelheten och sprang ner till mor å far. Men idag gick det tungt, säkert för att kroppen nog fått en chock genom att löpa tre ggr på en vecka efter att bara ha tränat lugnt hela vintern. Hos mamma och pappa invigde vi grillen för i år, fy fan vad gott det är! Oj....det blev ett långt inlägg, men det e ju många dagar sedan sist. Nu blir det fika och sedan så småningom sängen. O la la!
Altanen har gett vika i vinter....
Gladaste lilla Pelle-Prinsen i badet hos sin momma och moffa
Min älskade prinsar!
Bus och lek på skaren!
En underbar mars-dag!
Ninisen och Fixen, eller mest Ninisen busar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar