torsdag 5 april 2012

Glad påsk!!!

"Det var en kyckling som hette Gullefjun, som skulle ge sig ut på promenaaaaaaad. Å solen lyster och gräset var så grönt, men lik förbannat gick han ut på promenaaaaaad!!!" Det e ju egentligen den enda påsksång jag kan, även om det egentligen inte är en påsksång! Ja idag är det skärtorsdag och jag håller på putsar kvasten för att tillsammans med alla andra påskkärringar åka till Blåkulla för att festa och dansa med djävulen. Fan det hade varit ngt det ;0P Ifjol på påskafton så körde jag bort gammalgräset med gräsklippartraktoren iklädd bikni, det kommer jag def inte å göra i år på påskafton. Våren var ju så fint på gång och det var slaskigt nå jävulsk, men det var vår i luften! Men... så kom bakslaget med minusgrader och snö....jag hatar snön just nu!!!! Även om den snön som kommer hjälper till att smälta bort den gamla snön så är det sjukt trist med detat väder och högst deprimerande. Kommer ihåg det året jag gick i åttan, det var verkligen toppenväder hela påsken, så varenda dag åkte vi upp på Skolkenjaure och fiskade. Det e verkligen njutning å få sitta på en fjällsjö och lapa sol. Men i år blir det som sagt var inget....men å andra sidan...även om det varit väder så har dom varnat för att isarna till fjälls är dålig, så jag vet inte om jag velat ta risken. Det som hände i Rönnöfors i feb är fortfarande färskt i minnet. Nä nu är det dags att åka, ska bara hitta kaffepannan! Men innan jag far så vill jag rekomendera  denna sida, radiokrokom.se , och att ni lyssnar på dagens Dagmar! Glad påsk på er alla där ute! Tjohooooooo!

Bild: http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/4356/AFB.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar