söndag 8 april 2012

Påsksammandrag å Josh Hartnett! (Sickel!)

Påskdagen och jag är nog mer omtumlad än på länge, och det beror inte på att jag ätit förmycket ägg eller för att jag drack för mycket cider igår. Om jag säger så här: Undrens tid är inte förbi, och då fan blir gammal så blir han religiös. Var ute igår å plötsligt kommer en avlägsen bekant (en gång i tiden nära bekant) och ville prata, egentligen hade jag lust å be vederbörande dra åt helvete, men tänkte att personen skulle få chans å förklara sitt dåliga beteende. Jag väntade mig en person i anfallsställning, men mötte en person med tillbakadragna "vapen" som bekände sin ånger över att behandlat mig så jävla illa, som skämdes över det som hänt. Som äntligen erkände sina misstag och som skämdes över sitt beteende, äntligen fick jag upprättelse å rätt kändes det som. Men jag har svårt att fatta varför vederbörande ens gjorde det, har vederbörande plågats av sin ånger att nu gick det inte längre? Hoppas det!!!! Vore rätt åt personen i alla fall! Men det omtumlande var ju att det var det sista jag trodde skulle ske och absolut det sista jag skulle få höra! Men i det fallet är jag obeveklig, här finns inget att hämta! Ja så det blev en annorlunda kväll må jag säga, men i övrigt en jäkligt kul kväll. Var på förfest hos Migge innan å kollade på renoveringen innan det bar av norröver. Vi kom egentligen dit ganska sent, men där är aldrig folk tidiga. Det blev mycket folk, å kul folk! Var inte hemma förän halv fyra, trött i morse kan man säga ja!!! Ja annars i påsk då.....i torsdags byggde jag en hylla i köket å blev sjukt nöjd!! Sedan i fredags var vi ute på en skotertur med barnen och då vi stannat å tog fram renskinnet å sitta på så tittade Lova på det förskräckt: Nej Momma, Pinglan!!! (Pinglan är våran brors katt som Lova av ngn anledning e skiträdd). På kvällen var det tjejkväll hos bästa Anna, å vi kollade på Pearl Harbor. Den e så bra å man grinar varje gång, å (nu kommer jag låta högst fjorttisaktig) Josh Hartnett e ju såååååååå snygg!! Han med smör på.... ;0P Han skulle lätt kunna charma en i säng...nej jag menar i sänk ;0) Men det e dokk i bara den filmen som han e så jäkla snygg, annars e han bara snygg! Ha ha ha! Igår var brorsan å familjen å åt middag hos mamma å pappa, å sedan vi ätit klart så satt jag å gosade med Pellen, så skulle han få en puss....å små barn pussas ju med munnen öppen. Så jag blev lite full i skratt, men det skulle jag inte ha blivit, för jag skulla ha hållt käften stängd. För plötsligt kräks han rätt i ansiktet på mig å i munnen på mig, fy vad äckligt!!!!! Om han bara ätit välling ok, men nu äter han vanlig mat mest å då luktar det verkligen spya! Huga, tyckte jag luktade å det smakade spya flera h efteråt. Blä! Men som en kompis sa: Hellre en 7 mån bebis som kräks på en än en full 17 åring på dans. Sant så sant, men jag skulle aldrig ge en full 17 åring en puss!Idag var jag och hälsade på en vänninna å deras bebis, som blivit så stor sedan jag såg han sist. Å nu hade han börjat skratta å få ett härligt mim-spel. Påskmiddag hos mamma å pappa, å sedan hem å koka fisk till äldsta prinsen som varit lite krasslig i magen, så han har inte fått ngn mat på 1,5 dygn för å lugna magen. Så nu fick han kokt fisk, men det syntes att han tyckte det var orättvist att Nino fick kött. Men skulle han äta 300 g rent kött så skulle ju magen kapsejsa igen. Nu ska jag ner till mor å far å kolla på dum-tv tillsammans med syster-yster. Lägger ut lite bilder från i påsk! Men fortsatt Glad Påsk på er!
Hyllan i köket!
 Mamma, Lova, Fixen och Nino på utflykt!
Bus i snön! 
"Pinglan....."
Mr Paddington (Agnes)
Syskon-kärlek!
Lilla bebisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar