fredag 13 april 2012

Fredag den 13 blev ingen otursdag!!!

Äääääääntligen fredag!!! Fast att det har varit en kort vecka denna veckan å lite barn, så det har varit en mjukstart efter påsken. Inte för att jag behövde en mjukstart egentligen, men skönt i alla fall! Fast idag e det ju fredag den 13, å det vet ju alla (iallafall dom som e skrockfulla) vad det betyder. OTUR!!! Om jag tror på det vet jag inte, men lite vidskeplig är jag nog....eller egentligen ganska mycket. Men det e inte så jag tror att världen rasar om jag går under en stege å def inte om jag spiller salt, MEN....jag läggar aldrig nycklar på bordet, gillar inte om en svart katt springer över vägen och jag tycker inte om om en spegel går sönder. Inte för att jag tror det innebär 7 års olycka, men ändå. Det e nog detsamma som att säga att jag har aldrig försovit sig, å nästa morgon gör man det.... Så blev det för en kompis som skröt om att han aldrig försov sig, å vad hände nästa morgon?? Så då må man nog säga: Bank i bordet eller ta i trä! Så om jag kollar på vad jag skrivit så e jag kanske ganska vidskeplig ändå, men det inget jag lider av så det leder till nå tvångstankar. Men....jag e glad att dom inte ringer idag från Länsstyrelsen å säger om jag fått jobbet eller inte, det e ju trots allt fredag den 13.... En annan sak som jag ser fram mot om jag får jobbet, e å tala om för en viss person att jag börjat jobba som Rovdjurshandläggare, för vederbörande hatar sådana så då blir det så göy å reta han lite!

Några timmar senare, och vet ni? JAG FICK JOBBET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helena på länsstyrelsen ringde idag efter lunch och frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet, å då jag sa ja så sa hon att jag fick jobbet! Fan vad glad jag blev!!! Sedan pratade vi lite och hon erbjöd mig en mycket bra lön, så plötsligt e jag ganska högavlönad! Men just nu e lönen skit i samma, för jag fick ju jobbet!!! Av 58 sökande så valde dom mig först av alla, och tydligen hade jag gjort ett bra intryck, för hon sa att hon å Jessica hade varit eniga att jag var självklar för jobbet! Fan vad nöjd jag e över mig själv nu! Ikväll ska jag fira med tårta hos mor å far å kanske en öl eller två senare. Hur som helst så skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om hur glad jag e över å äntligen fått ett jobb som jag e utbildad innom! Så nu ska jag fixa en tårta och åka ner till mamma å pappa med å överraska dom, för dom vet inget ännu. För det var ju meningen att jag skulle få veta nästa vecka, men eftersom Helena ringde idag så blir det en större överraskning!!! Så nu i efterhand så var ju inte fredag den 13 någon otursdag, utan en skitbra dag!!! Var in på radion å firade med mazariner och kaffe med grabbsen, å då vi ändå är inne på dom, så kolla in http://radiokrokom.se/ och lyssna på veckans Dagmar. Hon e alltid lika rolig, i alla fall tycker jag, Peter å Kjell-Erik det ;0P Nä nu ska jag ner å göra i ordning tårtan å finna mig ngt att äta, fast just nu skulle jag kunna leva på glädjen! Så hej hopp på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar