tisdag 17 april 2012

I nalles spår....

Fan i #%&+¤#""/"!!!! Finns det bara snö där uppe i den förbannade himmelen? Det är skolexempel på att det inte finns någon Gud i himmelen, för det kan inte finnas någon Gud eftersom det bara finns snö där uppe, i alla fall över här!!! Snö, snö, snö, snö och snö, det finns fan inget mer än SNÖ! Nu har det dom sista dygnen snöat ca 15 cm, när det egentligen borde vara vår och ingen snö. Men nej då, snö är det i kopiösa mängder!!! Det enda som jag sett pos med snön den senaste tiden är då det varit skare så man kunnat gå uppe på snön. I lördags så var jag och pappa å rekade nå björnspår ner mot Hälltjänna. S hade sett färska spår, så då gick vi ner till Hälltjänna där det finns en gammal slaktplats, och påvägen dit var det tydliga (dock inte färska) spår efter en ganska stor nalle, och det var tydliga märken av klor i varje spår. Lite häftigt att det gått en björn där. Följde spåren ner till tjänna, men där slutade vi då dom gick över isen. I stället så följde vi stranden å gick upp och kom fram uppe i Småbuan med hopp om å finna nå spår där, men vi fann inga björnspår, men vi fann lodjursspår. Å det var en kanonfin dag, men tyvärr så glömde vi å ta med fika, men det var ändå super trevligt! På kvällen var jag till syrran å firade mitt nya jobb med god mat å gott å dricka. Det var jätte mysigt å jätte trevlig! Mamma å pappa kom in på söndagen å vi gick på lång promis med barnen å sedan beställde vi pizza innan jag swischade hemåt och for å fikade hos farbor Gunnar, Majsan å bästa Johanna. Jobb hela måndagen och kvällen avslutades med mumsigt fika hos bästa Anna, och klockan blev ganska sent eftersom vi blev sittande å surrade (som vanligt) :0P Idag var jag ner en sväng på gamla jobbet åå surrade med Jenny, det var så längesedan och det var skitkul å surra med henne. Hoppas det blir kaffe ngn dag då det finns tid! Sedan var jag och våldsgästade hos min bror (Var bara Nina å 2 sjuka kids hemma) och sedan kom Alice och vi spelade lite kort innan det var dags att sticka ut å träna med doggsen som blev SÅÅÅÅÅÅÅ skitiga! Kl sex var vi till K och E-M och pratade om en teater vi ska sätta upp på barnensdag i juli. Å sedan blev det sängen! Så egentligen så har jag gjort ganska mycket idag utan att egentligen ha gjort ngt ;0P En annan sak som jag blev lite...eller ganska glad över faktiskt var att natten till lör fick jag ett mess från en person som betytt mycket under flera år, speciellt under min tid i Norge. Någon som gett mig både sorg men framför allt glädje, och som fått en helt knäsvag. Det e måååånga år sedan vi träffades, har bara haft sporadisk kontakt, men ändå har det funnits ngt. Och jag tror det her er en person som alltid kommer att betyda ngt och som alltid kommer att betyda ngt. Å nu pratar jag inte om kärlekskänslor, det var många år sedan som dom försvann, utan om andra känslor för en jätte fin person. Så nu hoppas jag inte det dröjer ett år till nästa gång vi hörs. Gid!
Tydliga björnspår i snön!
Tydliga klomärken i spåret!
Ena halvan av björn-expiditionen!
Ovanför Hälltjänna
Ska detta kallas vår?????
Snö, snö, snö å åter snö så långt ögat når!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar