onsdag 14 mars 2012

Nästan en bäver mindre i faunan!

Hur otroligt det än låter så höll jag på köra över en bäver idag, fick veja för den. Tur det var bar väg! Var på G hem från jobbet å satt lite i mina egna tankar å plötsligt så kommer det uppbackandes en bäver på vägen som drog en gren, varför inte ta vattenvägen? Men lika fort som jag vejade så var den av vägen, å då hoppas jag (för hans/hennes skull) att den tog vattenvägen hem. Ja det var alltså dagens stora händelse! Igår var jag i stan å prövade på livet som småbarnsförälder, och fast att jag älskar de små liven så oooootroooligt mycket så känner jag mig inte klar för nå barn. Jag var barnvakt till Pellen igår då syster jobbade, och hon hade gjort ett schema på när han brukade äta och sova så jag visste lite hur jag sku göra. Han åt 8 å brukade sova vid nio till typ 10 halv elva, äta vid elva å så sova en stund sedan. Piece of a cake kan man ju tycka, men lilla Kotten avvek från schemat redan efter 20 min, å moster fick lite "panik" då han sov bara 15 min å sedan började han bli surkart! Sov fem min till fem i nio å sedan skulle han minsann inte sova utan var ganska missnöjd! Men han blev dessto nöjdare då han fått välling och fick ligga i vagnen å vi gick ner på stan. Fikade med B-M å sedan var jag på hospitalet å då var Kotten hos Lasse. Hämtade han å sedan gick vi och hämtade Lova på dagis å gick hem å degade å gav Kotten mat innan syster kom hem å vi käkade. Haft en högst turbulent dag på jobbet idag, å i morse var jag så förbannad att det nästan rök ur öronen på mig! Det e mycket nötter i vår herres hage om man säger så..... Jo sedan så ska jag kolla om blondiner har det roligare än brunetter. Om jag har det skittråkigt den närmasta tiden så stämmer påståendet. Jag har blivit brunett. Jag och syrran färgade håret i måndags kväll, blev mörkare än planerat men jag e nöjd. Eftersom mina älskade voffsingar e lite dåliga på att fota så har jag ingen bild å lägga ut, än! Men ska fixa det. Idag efter jobbet la jag ett blodspår efter vägen till Nino. Inte det mest optimala stället å lägga på, men i djupsnö så kan det vara så att han följer mina spår i stället för blodspåret, men på vägen så blir det i alla fall inte djupa spår. Det gick jätte bra, å han var så duktig å han gjorde mig så stolt! Lägger upp en video från dagens spårövning! Hej hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar