tisdag 27 mars 2012

Våldsgästning, seriemord och romantisk komedi!

Fy fan vad skönt med asfalt under fötterna!!!! Idag blev det årets första riktiga löppass på bar väg, åhhhhh vad härligt det var!!!!!!!! Nu är träningssäsongen igång! Dock var inte föret för hundarna det bästa som blev skitga upp till öronen, men det finns dusch. Till Ninos stora fasa....idag var det inte alls kul å bada, men man får inte alltid som man vill ;0) Idag var jag först en sväng hos en kompis å fikade, och sedan var jag på hospitalet å sedan for jag till en kompis å tittade på hennes bebis som blivit stora killen sedan sist jag såg honom. Fikade där å sedan åkte jag till Marcus å kollade på hans nya lägenhet å drack kaffe där, så idag har jag våldsgästat en massa vänner (men jag hade med mig kanelbullar, dock ej härskna bullar). Sedan åkte jag och hämtade barnen som ska vara hos mamma å pappa i helgen, trodde att Lova skulle sova påvägen hem, men nej då, hon pratade å tjattrade hela vägen. Men det var ju så svårt å höra vad hon sa med nappen i munnen, så jag fick säga ja och nej å gissa lite, men det gör inget eftersom hon e så söt. Lagade mat till familjen och sedan åkte jag hem och tränade. Helgen som varit var jag hos syster-yster å barnen å vi var på stan en sväng å bla hyrde vi två filmer: Something borrowed och Arne Dahls Ont blod! Vi satt och nästan grinade och ömsom skrattade under hela första filmen, för den var så bra!!! Typiskt en tjejfilm. Den andra var inte så mysig utan riktigt äcklig, det handlade om en seriemördare som torterade sina offer på ett fruktansvärt sett, huga! Blev mycket småtittande bakom kudden ;0) Den var snuskigt lång, 3 timmar så klockan var halv ett innan jag kom i säng (syrran hade lagt sig tidigare) och kvart över fyra tyckte Pellen att det var dags att stiga upp, så då fick vi stiga upp och bara vänta ut på att barnen skulle bli trötta å somna igen, och det blev dom halv nio, å då var jag så trött att jag mådde illa. Sedan vi sovit en stund så klev vi upp å åt frukost och pratade om frågor som kunde komma på intervjun och förberedde på vad jag skulle svara. Det ser mer proff ut å vara förberedd. Ja jag har ju glömt å berätta det, jag är kallad på arbetsintervju på Länsstyrelsen som Rovdjurshandläggare. Fan vad gla jag blev då dom ringde!!! Så håll alla fingrar å tår! Hon men bebisen som jag var hos idag gav mig nr till en kompis till henne å en bekant till mig som håller på med rekrytering och intervjuar folk dagligen som jag ska få prata med och diskutera vad som kan komma på en intervju. Som sagt, det e bättre å vara förberedd så man inte sitter där som en fågelholk! Nej nu e det kväll, jobb imorgon! Natti natt!

"Film är ett av de tre universala språken, de övriga två: matematik och musik" / Frank Capra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar