onsdag 21 mars 2012

Skadeglädje å förbannade vedlass!

Det sägs att skadeglädje är den enda sanna glädjen, och det tror jag fan e sant! Fick höra nyheten idag efter jobbet å läste det sedan i tidningen, fan vad jag njöt!!! Äntligen slår det tillbaka, synden straffar sig själv heter det ju! HA HA HA HA!!!!!! Ja ja, nog om det. Vi har börjat köra hem veden, men det har jävlats så förbannat! Första lasset vi lastade på vedkälken var nog lite jangtilt, för då pappa skulle ta svängen upp påvägen så var det så baktungt att skidorna på skotern lyfte från marken å det gick inte å svänga så pappa körde rätt fram, vilket resulterade i att kälken kilade fast sig med hela timmerlasset mellan två träd. Så det var bara å lasta av hela lasset och bära det upp 30 meter på vägen...... Det e fan inte lätt å bära tjocka tunga timmerstockar då man varannat steg sjunker ner till knäna i motbacke. Det e väldigt sällan jag önskar jag vore en rysk kulstöterska, men då önskade jag det ;0) Sedan vi burit upp allt fick vi gräva fram skotern som hade sjunkit ner i snön, då vi fått upp ekipaget så var det bara å lasta på allt igen. Så det som skulle tagit en halv timme tog en och en halv timme..... men de andra lassen lastade vi inte så tunga så då gick det bra. Men fan vad vi fick slita å fan vad det tärde på tålamodet! Efter dagens jobb har jag insett att jag ska sluta där å börja som designer. Det första jag ska designa (det e förresten redan klart) eller presentera är kläder som står av sig själva, som man inte behöver hänga upp utan bara ställa dom bredvid sängen. Mina kläder e nämligen så efter en dag på jobbet.... Eftersom det e förkylningstider så är kläderna stela av bland annat snor, men också av messmör och potatismos eller gröt. Så man får inte vara noga då man jobbar på dagis, för där får man som sagt var snor på kläder å i håret. Så det ska jag alltså presentera och jag tror det kommer att bli en succè, såvida man inte e så känslig. Sedan så har jag åter kommit till eller ska vi säga tillbaka det där vägskälet jag var vid för någon månad sedan. Jag föll tillbaka i samma spår trots att jag bestämt mig för att skita i det å gå vidare. Men nu har jag igen kommit fram till att jag orkar inte vänta längre, det e dags å gå till nästa.................hållplats ;0P Vi får väll se vad det blir, men på fredag blir det i alla fall bowling. Tror det blir väldigt trevligt ;0)
Dags å köra hem veden!
Fullastad vedkälke!

"Ungefär hälften av min design är kontrollerad fantasi, 15 procent är total galenskap och resten är brödjobb" / Manolo Blahik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar