tisdag 9 april 2013

Horhus och Pulvis rattus uppfödning!

Idag kan ju, förvånansvärt nog, arbetsförmedlingen ge en ett starta eget bidrag. Bidraget är lägst 223:- på en heltid vilket inte är mycket, men om man strävar efter att banta så är det perfekt eftersom man inte blir särskilt fet av bidraget. Gick ner i tvättstugan idag och inser att det ser ut som ett bombat horhus där nere och då slår mig tanken att man kanske kan söka om starta eget bidrag för detta. Fast den tanken slår jag snabbt ifrån mig eftersom jag inte bedriver någon form av koppleri, ja jag kopplar ju hundarna då vi ska ut och gå, fast det e ju inte riktigt samma sak. Dessutom så ser det ju redan ut som ett bombat horhus och då kanske det inte räknas. Men hade jag sökt om bidrag innan bomben briserade så hade det kanske gått. Men någon form av bidrag måste det ju finnas, vad med EU-stöd? Det verkar ju som man kan få EU-stöd för det mesta, så jag kanske ska söka för det kostar ju i alla fall inget. Bönder får ju EU-stöd för det mesta de företar sig och för hur stora besättningar av djur de har. Så jag funderar på att får jag inget stöd för det bombade horhuset så kanske jag kan få stöd för min besättning och uppfödning av dammråttor (Pulvis Rattus). Menar varför skulle jag inte få det då bönderna får för sina kor, skillnaden mellan en ko och en dammråtta är ju nästan bara namnet. Både kon och dammråttan är håriga, ingen av dom vill man ha inne i huset och dessutom kan båda vara riktigt elaka. Pappa blev ju stångad av en ko förr förra hösten och dammråttorna far som en projektil över golvet och då man kommer med dammsugaren så hugger de sig fast i munstycket. Riktigt otäcka med andra ord. Så förutom EU-stöd borde man få risktillägg också, fan detta borde man kunna bli rik på! ;0) Men i väntan på det så får jag försörja mig på annat sätt, genom att hoppa som en känguru mellan olika jobb. Ibland är det bra om man ens kommer ihåg vart man ska på morgonen. En gång långt tidigare så insåg jag att jag var på väg till Nälden fast att jag skulle till Krokom å jobba, inte helt så enkelt! Men återigen så är det ett jobb, även fast att jag skulle vilja göra ngt helt annat, som hundfysioterapeut. 61 000:- för utbildning och x antal 100 000:- för att starta nytt, bara bassängen kostade drygt 100 000:- och sedan ska du ha en massa annan utrustning. Så i detta fallet så räcker inte starta eget bidraget någonstans och inte lär man få något EU-stöd för det, kanske på sin höjd glesbygdsbidrag. Så då funderar jag på hundmassör, det är inte lika dyrt och det behövs inte samma startkapital som om man måste starta upp ett rehabcenter. Det räcker ju egentligen med ett rum med ett bord/brits där man kan utföra massagen och men man kanske börjar med hembesök kvällstid å helger så att man kan jobba med något annat vid sidan av tills man etablerat sina kontakter. Idag just nu 19.00) är det 48 timmar och 20 min eller 2880,20 minuter eller 176 812 sekunder tills jag får träffa älsklingen igen. Fy fan vad jag längtar efter att få träffa honom! Varje minut känns som en evighet och ibland känns det som att jag skulle kunna ta ner månen bara för att få träffa honom. Stjärnorna kan jag inte ta ner eftersom hans föräldrar redan tagit ner dom och satt dom i hans ögon ;0) Tusen tack finaste Peter och Agneta för Adam! Ja jag vet att det låter klyschigt, men det stålar liksom om han nästan hela tiden. Men ibland blir han arg och då slocknar det tillfälligt, men alla blir ju arg ibland. Även solen har ju sina fläckar. Jag är så oerhört glad att han kommer upp till farmors begravning, å det utan att jag frågat honom. Jag e ju van från tidigare att allt sådant eller andra familjära tillställningar är helt ointressanta. Men nu e ju inte hans som alla andra och tur är ju det, utan han är ju en unik och sällsynt och oerhörd fin varelse som i folkmun kallas för Drömprins (Somnium Princeps) eller Svärmorsdröm (Socrus Somnium). Satt och letade nå kläder på nätet (I en priskurant) igår och plötsligt kommer jag på mig med att kolla barnkläder. Nu får jag då fan sluta, annars så blir det inte en treo mellan knäna utan ett spännband ;0) Nej då, men detta är ett beteende som jag inte är van och som på latin heter Tiredhipposicko Gallina (Äggsjuk höna). Herregud vad jag svänger mig med stora latinska ord, fast jag vet inte om det är så hippt och respektingivande att veta att höna heter Gallina på latin, men det är sådant där onödigt vetande som ändå kan vara lite kul att kunna. Man vet aldrig när man får nytta av djurnamn som Actitis hypoleucos (Drillsnäppa), Buteo buteo (Ormvråk) eller Thynnus Thynnus (Tonfisk). Fossa Axilaris eller Nausea gravidarum vet man heller inte när man får användning av, det sistnämnda förhoppningsvis inom en snar framtid ;0) Ikväll har jag och pappa varit ute och gått, Kläpptjänna tur retur. Men någon jävla söndagspromenad är det då inte frågan om utan alla kärringar som är ute och Power walkar kan slänga sig i väggen. Vi gör nog kilometern på 3,17 minuter tror jag ;0) Det blir så då den andre inte vill gå bakom utan drar upp tempot för att komma om och förbi, men heller "Omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen" ;0) Pappa är känd för att "springa" då han är ute i skogen eller ute och promenerar och detta är inget undantag. Men bra träning både för oss och hundarna! Nej nu måste jag ta och ordna fika innan bästa Anna kommer. Tjipp och hej och Adam jag älskar dig! Basiatio basiatio ;0P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar