söndag 21 april 2013

Ingen annan är som du

Hemma igen.........................å det är verkligen så tomt som det verkar. Lämnade älsklingen och Opsaheden halv ett idag, och det jävliga är att man har såååå jävla mycket tid som helst att fundera på allt! (Som tur är ringde syster så vi pratade bort en timme på temas inälvsmask.... ;0) Men att fundera på detta med Fixen, vad är det för fel? Det jobbiga med att åka ifrån Adam och ställa in sig på att vara ifrån varandra ett tag. Och visst, det är ju bra att sakna varandra, men va fan det måste ju finnas en gräns ;0P Igår kväll var vi på bäverjakt, men det var så mycket vatten i Lissgranstrand att man kom inte ut till den riktiga kanten så vi kammade noll. Men det var en så oerhörd fin kväll och det var 15 grader varmt då vi gick ut och där vattnet var stilla så var det spegelblankt, man bara väntade på att vattenytan skulle brytas av vågrörelser från en bäver som kom simmande. Men det förblev stilla. Älsklingen satt vid vattenkanten och kollade genom kikaren på studsaren och det var helt stilla så träden speglades i vattnet. När jag stod där och tog kort på honom så kände jag bara hur varm jag blev i hjärtat och hur det spred sig till magen och jag ville frysa ögonblicket för en minut eller två och bara beundra honom och hela hans underbara väsen. Å så vände han huvudet mot mig och log och det glittrade i hans ögon och jag kände jag nästan blev gråtfärdig av ögonblicket. Jag är så himla lyckligt lottad som har honom. Mina känslor för honom är egentligen obeskrivbara, jag älskar honom bara sååå jävla mycket! Hörde en jätte fin låt på radion idag, och texten beskriver mina känslor väldigt bra! Den som sjunger är Nick Borgen och ja det är en danslåt, men med texten så är den så himla fin. Texten är den som följer och länken till låten som ligger på youtube finns längst ner.
Ingen annan är som du (Nick Borgen)
I dina vackra ögon finns det som kallas tro,
och orden som du talar dom gör mig varm och go.
Om du nånting försakat,
så är det blott för mig.
Finns det nått som kallas kärlek,
ja då finns den inom dig.
Jag speglar mig i tacksamhet,
för allting som du ger,
din styrka att förlåta alla orosmoln du ser.
Ty räddat mig ur stormarna,
och skyddat med ditt namn.
Och varje gånga jag gråtit,
har jag fått gråta i din famn.

Ref. Ingen annan e som du, 
ingen annan go som du.
För varje litet andetag du ger göms inom mig.  
Ingen annan e som du, 
ingen annan go som du.
Jag flyter som en brinnande älv när jag ser dig.


Nej aldrig ska jag glömma,

nej du kan aldrig dö.
Jag följer dig vart än du går,
det finns inget adjö.
För dig går aldrig solen ner,
ditt ljus finns inuti.
När dina ögon tindrar,
då drar mörkret snabbt förbi.

Ref. Ingen annan e som du, 
ingen annan go som du.
För varje litet andetag du ger göms inom mig. 
Ingen annan e som du, 
ingen annan go som du.
Jag flyter som en brinnande älv när jag ser dig.
Jag flyter som en brinnande älv när jag ser dig.




Dansband eller inte så tycker jag i alla fall att låten är jätte fin å beskriver som sagt var lite av mina känslor. Till något helt annat så ska jag börja på hemtjänsten i morgon, ska jobba 50% där i sommar men med möjlighet till att jobba upp till 75%. Sedan så ska jag få börja på länsstyrelsen igen!! :0D Chefen ringde i tis och frågade om jag ville ta upp projektet om information i skolorna och jobba som informatör för dom. Det är timmar, men jag är glad att få börja igen och få vara tillbaka. Men för det så har jag inte lagt omskolning på hyllan ;0) Sedan så blev jag så himla glad då jag kom hem till mamma och pappa och satt och pratade med dom, för både mamma och pappa talade om hur mycket dom tycker om Adam å att jag måste vara rädd om och behålla honom (Jag har då inga planer på annat å hoppas på att han inte heller har det). Pappa sa flera flera gånger att dom tyckte så mycket om honom och att han är så himla trevlig. Dessutom sa pappa att han kunde tänka sig att skaffa jämthund efter Amos, å tidigare skulle det inte vara aktuellt. Så nog fan tycker dom om honom, det var ju en anledning till varför han fick tröjan med "Jag är en svärmorsdröm" av dom! Å jag e så himla glad för det! :0) Nej nu ska jag fika och krypa ner i en TOM (ja förutom mina två älskade lurvtussar då) säng som saknar värmen från en annan kropp, älsklingens kropp, som förövrigt är gudalik!!! Älskade Adam, jag älskar dig så sjukt sjukt jävla mycket! Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar