lördag 20 april 2013

Våren är äntligen kommen på riktigt!

Alla har med sig något i ryggsäcken, saker man kan vara mer eller mindre stolt över. Saker som man gärna tar fram och visar och saker som man helst bara vill glömma att dom är där. Men oavsett så kommer dom alltid att finnas där, vare sig man vill eller inte, och dom blir inte påminda för än någon annan tittar i säcken. Jag vet så jävla väl att jag helst inte vill tänka på hans tidigare liv, men att jag samtidigt måste lära mig att han föddes inte där på Fäviken utan att han levt innan. Jag har ju levt ett liv innan, även om jag ibland undrar varför jag levde som jag levt. Ja jag kommer alltid att få leva med att han haft ett tidigare förhållande, men jag har tröttnat på att hela tiden bli påmind om det varenda gång jag ens funderat på att gå in i skrubben. Så igår drog vi hem hästfinkan å ut med varenda pinal som hon lämnat kvar, å det var liksom inte ett par jeans å en bok, utan typ 4 fulla sopsäckar å x-antal kartonger! Det var...hur ska jag säga....skitjobbigt att städa ut det även fast att jag visste det sku brännas. Hade helst sluppit och önskat att allt var borta redan, men undanslängt längst in i en skrubb var det nog bara jag som tänkte på det och det var ju trots allt jag som ville ha ut allt. Allt hade ju slängts iaf då vi flyttar å hyr ut eller säljer huset, men jag ville ha bort allt NU! Ja jag vet det är skitlöjligt, men man ska ju lämna det bakomflutna före sig och för att gå in i ett nytt rum så måste man stänga en dörr. Han har stängt den för längesedan, men jag gillade inte att se allt skräp som satt fast i dörrspringan ;0) Men nu jäklar är det rensat och det är så sköööönt! Jag längtar ju först till att flytta ihop och sedan tills det blir husköp hemma och vi får inreda och fixa där, vårat hus! Å så får vi väll se om vi får inreda ett barnrum samtidigt :0) Ja förutom att bränna det förflutna så har vi jagat bäver, Adam sköt en i tis kväll, varit ute med hundarna, hälsat på lite folk och bara haft det skönt å härligt. Nu går denna vecka mot sitt slut och jag tror jag ska göra som Greenpeace-aktivister, kedja fast mig i sängen. Fast det blir ju lite dumt, för då måste jag ju ta loss älsklingen ;0P Träffade F på affären här om dagen så sägen han till Adam och kollar finurligt på mig: "Ja kedjan får ju inte vara längre än att den räcker mellan spisen och sängen, nå mer utrymme behövs inte då, eller hur Adam, visst är det så?". "Ja visst är det så, svarar jag, Adam har inte längre kedja än att han ska kunna röra sig mellan dessa två platser ;0P" Herregud, om han bara visste hur sant han hade.... Ha ha ha ha! Kollade även på deras söta lammungar, dom e ju bara hur söta som helst! Igår kväll kommer famililjen Jansson på middag, stekt röding å potatis och sedan mulshta å glass. Jammie! Rena lyxmiddagen, vill inte ens tänka på hur mycket en sådan middag skulle kosta på resturang. Men vem behöver det då man har tillgång till allt fritt :0) En jätte härlig och fin kväll! Så denna vecka har varit ut med det gamla och in med det nya, jag måste ju erkänna att vi har jobbat mer på detta med att FÅ IN det nya å att det är betydligt trevligare än å ta i gammalt skit.... ;0) Annars så har verkligen våren kommit hit till Äppelbo och det är bara och torra vägar och torrt på många åkrar och ängar, men där det är blött är det verkligen BLÖTT. Översvämning gånger 100, så man kan ju börja dra på sig bikinin redan nu. Tog lite bilder som visar att våren verkligen är på gång!
Lördag em och jag önskar verkligen att klockan kunde stanna, att man kunde stoppa tiden för att bara få vara tillsammans. Men nu är ju jag ganska säker på att jag inte skulle vara nöjd med att man stoppade klockan i 5 minuter eller 5 timmar, jag kan iaf inte få nog av att vara i hans närhet. Men nu ska vi njuta de sista timmarna tillsammans för denna helgen och så längta och se fram emot nästa gång. Vilket jag hoppas bli så snart som möjligt :0) Tänk att man kan älska en annan människa så mycket! Älskar dig Adam! Puss Puss
Vårbäckarna börjar svämma över
Årets första snigel
Tydligaste vårtecknet: Tranor
Promenad på torrväg med pojkarna!

Apporten sitter i ryggraden!
Ninos-Kaninos!
I sumpbäverns hemtrakter!
Några av J och F:s söta lammungar
Så söta!
Mitt barndomshem och min och älsklingens kommande hem!

Lyx middag de'Lux
Lekfull som en valp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar