fredag 13 januari 2012

En fredags mörsipejnkejk!

Fredag, fredag, fredag, FREDAG!!!!! Fan vad skönt att det är fredag (trots att det är fredag den 13...), å vad kul att det är lördag i morgon för då är det revy!!!! Har längtat hela veckan! Ja det e ju någon dag sedan jag bloggade nu, men det har inte funnits nå annat å blogga om än snö, snö, snö, finns det inget stopp på snön????? I morse var det tveksamt om jag sku kunna ta mig ut, men det hade slutat snöa under natten så jag kom mig på jobb i alla fall. Pappa hade lovat å skotta med traktorn åt mig idag, men när jag kommer hem så e det inte skottat en mm. Usj vad jag blev sur då! Ringde å sku uthöra varför det inte var skottat, å då sa han att jag sagt i morse att det inte behövdes skotta. Å det sa jag då rakt inte, men han hade väll drömt det för kl var ju sex i morse då jag pratade med han. Så det blir skottat i morgon i stället, vilket iofs går bra eftersom att jag lämnat bilen på avfrostning hos farbror Gunnar. Den var ju totalt igen isad å nersnöad, så den behöver tinas upp lite, så den får stå inlåst där över helgen...eller i alla fall tills i morgon kväll. Promenerade hem med pojkarna å skulle baka en tårtbotten då pappa ringde å talade om att det flöt blodvatten i snickarbua, hundmaten jag hade på tining hade visst tinat upp fortare än jag trott och läkt....så han kom å hämtade mig å så paketerade vi hundmaten. Tusen, tusen tack bästa pappa! Snart kommer bästa Anna hit å ska fika, och eftersom hon har fyllt år så har jag bakat en mörsipejnkejk (marsipantårta) till henne. Blev riktigt nöjd med den må jag säga, hoppas den e lika god som den ser ut å att hon blir glad för den! I morgon blir det nog en slödag, ska kanske dammsuga å så säkert skotta lite snö. För vad är en helg utan snöskottning????? C ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar