måndag 9 januari 2012

Förkylning och snickerier!

Som ett brev på posten kommer förkylningen i och med att man börjar jobba igen efter en ledighet, och jag som alldeles nyss blivit frisk! Morr!!! >:0/ Det var verkligen tillbaka till vardagen idag igen, det var med andra ord fullt med kids på jobbet och jag jobbade till kl 5. Hjälpte pappa bära in nå saltsäckar, han har ryggskott så det var lite svårt för honom. Hem duscha å la mig, känner mig inte helt kry, känns som jag går omkring med ett akvarie på huvudet. Helt potte-tett i öronen, så nu hör jag bara det jag vill ;0) Men just som jag lagt mig å tagit fram computern så kom jag på att jag sku ha haft ett sängbord eller en "bricka" å ha datan på så att fläkten är frilagd, det blir så hett annars å e inte bra för datan. Så då klev jag upp å snickrade mig ett data"bord" som man kan ha i sängen så fläkten kan gå fritt. Faktiskt mycket nöjd själv, speciellt med tanke på att det tog typ 15 minuter å bygga det. Tror jag ska måla det i morgon, så bra blev det! E ledig i morgon, å då ska jag till stora staden, och sedan påkvällen är det p-möte (Usch!) från 17,00 till 20,00! Det e inte ett kort möte heller, uff! Men, men, det ingår ju i jobbet. Men ikväll e det tidig kväll, må kurrera mig å inte slarva en massa med sömn osv tills på lördag då vi har nästa framträdande.

"En frisk kropp är ett gästrum för själen, en sjuk kropp ett fängelse" / Francis Bacon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar